Kā atzīst pats mākslinieks: "Izstāde sākotnēji bija iecerēta kā apcerējums par globālām cilvēces problēmām, ekoloģiju, attīstības perspektīvām un izdzīvošanu arvien sarežģītākā pasaulē, un, pavisam negaidot, globālā pandēmija vēl vairāk izcēla šo jautājumu aktualitāti.”
Izstādes koncepcijā īpašu lomu spēlē tās fiziskā atrašanās vieta – peldošais mākslas centrs “Noass” –, kas gan semantiski, gan vizuāli asociējas ar šķirstu, kurā paglābties no globālām likstām, kas ik pa laikam pārsteidz cilvēci.
“Man sanāk tā, ka es veidoju dialogu ar to vidi, ar gatavu objektu, un es viņu piepildu vēl, liku kaut kādus akcentus tajā katrā telpā,” stāsta mākslinieks. “Katrā no 5 istabām es izvietoju mazus stāstus par cilvēka eksistenciālām problēmām, lietām vai faktoriem, aspektiem.”
Starp Kirila Panteļejeva mākslas darbiem ir sastopami gan klasiskās figurālās tēlniecības darbi, gan performances, instalācijas un interaktīvi vides darbi.
“Pirmā telpa veltīta ļoti pamatīgai vērtībai kā ticība,” skaidro Panteļejevs. “Nākamais objekts – ļoti vienkāršs, izdīguši kartupeļi, kas parasti mums asociējas ar sīkstu dzīvību, kas vienkārši laužas un grib tumsā, vienalga kādā šaurā, aukstā telpā, bet tomēr dzīt saknes, dzīt asnus un pastāvēt.”
Vēl apskatāmi tādi darbi kā Noasa makets, kas peld piķa melnā jūrā, darba slavas telpa, kurā izstādīti mākslinieka instrumenti un pēdējā telpā vērojama videoprojekcija, kas ilustrē mākslinieka sajūtas. Izstādi papildina vides objekts ar nosaukumu “Īslaicīgi slēgts”.
Mākslinieks uzsver, ka ar šo izstādi vēlas cilvēkus aicināt aizdomāties un ieskatīties savām bailēm acīs, kā arī saprast, ka viss nemaz nav tik slikti.