Kultūršoks

Kultūršoks: «Sezonas skaļākie notikumi»

Kultūršoks

Intervija ar Zigmaru Liepiņu

Nacionālās operas darbinieki bažījas par jaunās valdes kompetenci

Arī Nacionālās operas darbinieki bažījās par jaunās valdes kompetenci

Aizvadītās nedēļas lielākais jaunums kultūras nozarē, bez šaubām, ir operas valdes konkursa rezultātu pasludināšana. Par jauno operas valdes priekšsēdētāju kļuvis slavenais basbaritons Egils Siliņš. Taču ne visi operā ir sajūsmā par šo jaunumu.

Līdzšinējās operas valdes darbība beidzas rudenī. Valdes priekšsēdētājs Zigmars Liepiņš jau sen paudis, ka uz šo darbu pēc otrā termiņa beigām vairs nepretendēs. No viņa vadītās valdes savā amatā paliek par finansēm atbildīgā Ināra Eglīte. 

Administratīvo vadību uzņemsies jauns valdes loceklis, bijušais Kultūras ministrijas valsts sekretārs Sandis Voldiņš. Taču vairāki operas darbinieki LTV raidījumam “Kultūršoks" pauduši bažas, vai jaunajam vadītājam operdziedātājam Egilam Siliņam ir pietiekoša pieredze vadības jomā.

“Protams, ka valdes priekšsēdētājam [jāatbild] par visiem procesiem, arī par remontiem, investīciju projektiem un tamlīdzīgi. Nav zināma Egila Siliņa administratīvā pieredze. Nevar nākt uz operu mācīties menedžmentu,” uzskata VSIA “Latvijas Nacionālā opera un balets” producente Kristīne Zvirbule. 

Operas producente Kristīne Zvirbule atklāja, ka operas kolektīvs vispār netika iepazīstināts ar jaunās vadības iecerēm. Īsās tikšanās laikā ministrija lielākoties stāstīja par konkursa norisi.

“Vārds pašiem pretendentiem bija  burtiski pa minūti, pa divām minūtēm, un ar to tikšanās beidzās, jau bija jāskrien uz preses konferenci. 
Šī profesionālā saruna faktiski iztrūka. Un rudenī, kad cilvēki stāsies savā darbā, tas būs noticis bez šīs sarunas – vienkārši būsim fakta priekšā,” teica Zvirbule. 

Piedaloties konkursā, bija nepieciešama vismaz piecu gadu darba pieredze, lai profesionāli pildītu valdes locekļa uzdevumus Latvijas Nacionālajā operā un baletā, ar to paredzot arī menedžmenta prasmes. Kultūras ministrijas valsts sekretāre Dace Vilsone, kura vadīja konkursa žūriju,  uzskata, ka tādas Siliņam ir pietiekamas.

“Viņam ir arī pieredze, strādājot mākslinieku aģentūrā, kur viņš ir darbojies. Pieredze [ir] vispiemērotākā, lai pildītu mākslinieciskā vadītāja un repertuāra plānotāja funkciju,” norādīja Vilsone.

Aģentūras “Cademi Artists” mājaslapā redzams, ka to vada Egila Siliņa sieva un viņš ir galvenais tur pārstāvētais mākslinieks. Kademi administratīvajā komandā viņa vārds nav atrodams, lai arī konkursā iesniegtajā CV norādīts, ka viņš ir aģentūras direktora vietnieks.

Pats Siliņš uzsvēra, ka viņš nav vienīgais valdes loceklis un viņa kompetence ir mākslinieciskā vadība. 

“Te jau ir tas apstāklis, ka valdes locekļu pienākumi ir ļoti skaidri sadalīti. Inese Eglīte atbild par finanšu sadaļu, Sandis Voldiņš par administratīvo, es par māksliniecisko. Man ir galvenās paraksta tiesības, jā, bet manā pārziņā ir mākslinieciskā daļa,” akcentēja Siliņš.

Egils Siliņš par savu priekšrocību uzskata plašos un ietekmīgos starptautiskos sakarus. Siliņa starptautisko prestižu un kontaktus neapšauba arī operas darbinieki, vienlaikus norādot – viena lieta ir būt augstākā līmeņa dziedātājam, bet pavisam kas cits – biznesa jautājumi. 

“Pavisam cita lieta ir brīdī, kad sākas saruna par  biznesu, un, pieņemsim, tieši tikpat bažīgus mūs dara kādi apsolījumi. Piemēram, ka, pamatojoties uz personīgajiem kontaktiem, slavenības brauks par mazākiem honorāriem. Šis apgalvojums, protams, kamēr nav pierādīts pretējais, liekas, mazākais, diskutabls,” bilda Zvirbule. 

Taču kopumā operas darbinieki cer, ka  trijatā jaunā valde sastrādāsies un tiks galā ar pienākumiem. 

0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Kultūrtelpa
Kultūra
Jaunākie
Interesanti