Trilleri, šausmu filmu vai dramēdiju? Trīs ierosmes šīs nedēļas kino vakariem

Šovasar tiek uzņemts samērā daudz pašmāju filmu, bet citas jau uzsākušas starptautisko festivālu ceļu – piemēram, Lokarno kinofestivālā Šveicē nule pirmizrādīta igauņu režisora Rainera Sarneta kung-fu komēdija "Neredzamā cīņa"; tā tapusi kopražojumā ar vietējo studiju "White Picture" un producenti Alisi Ģelzi. Tikmēr vasaras repertuārā plašs piedāvājums no viņpus Atlantijas okeāna – ASV.

Trilleri, šausmu filmu vai dramēdiju? Trīs ierosmes šīs nedēļas kino vakariem
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

"Brīvības skaņa" ("Sound of Freedom")

Uz kinoekrāniem šonedēļ nonāk trilleris "Brīvības skaņa" – patiesos notikumos balstīts stāsts par cilvēku tirdzniecību. Filmas stāsta pamatā ir kādreizējā ASV drošības dienesta darbinieka Timotija Balarda pieredzētais, strādājot par aģentu Dienvidamerikā. Filmas tēma ir smaga – tās stāsts vēsta par bērnu atsvabināšanu no cilvēktirdzniecības valgiem. Taču kinodarbs jau ir paguvis raisīt rezonansi, negaidīti iemantojot lielus kases panākumus, gan iepīties skandālā pavadošās publicitātes kontekstā.

Filmu redzējušo kritiķu atsauksmes aptver komplimentus, rezervētu attieksmi un pat pārmetumus par antisemītismu, kā arī neētisku rīcību uzņemšanas laukumā, pakļaujot bērnus emocionāli smagām situācijām. Tikmēr filmas publicitāte, izskatās, dzīvo savu dzīvi. "Brīvības skaņa" ir kļuvusi par savdabu fenomenu, kura popularitāte strauji izplatās ASV labējo spēku un sazvērestības teoriju piekritēju vidū. Dažādu notikumu un apstākļu sakritību dēļ filma šo grupu vidū tiek uztverta kā apstiprinājums sazvērestības teorijām par slepenu vispasaules pedofilu tīklu. Eļļu šajā neprāta ugunskurā pielēja fakts, ka 2018. gadā pabeigto filmu Disneja studija nolēma neizrādīt jeb "nolikt plauktā"; filmas veidotāji vēlāk no studijas atpirka izrādīšanas tiesības.

Tāpat galveno lomu atveidojošā aktiera Džima Kavīzela – savulaik spēlējuša gan Mela Gibsona, gan Terensa Malika filmās – politiskā piederība galēji labējam politiskajam spektram pievienoja spekulācijas par to, ka filmas sākotnējai neizrādīšanai ir kādi sazvērnieciski mērķi. Lai vai cik absurda un no filmas sižeta attāla šī situācija, tā no jauna pierāda, ka slikta publicitāte neeksistē, un polemika raisa ziņkāri, kas rezultējas nopirktās kino biļetēs.

Filma kinoteātros no 18. augusta.

"Pērla" ("Pearl")

Aizvadītajā Venēcijas kinofestivālā izrādītais psiholoģiskais trilleris "Pērla" ir fascinējošs šausmu kino, ko veidojis Tajs Vests. Filmas titulvarone ir jauna sieviete, kas, vienmuļās ASV lauku dzīves un savrupības garlaikota, atklāj kino brīnumu un kaismīgi vēlas kļūt par aktrisi. Aizsegā no svešām acīm – nomaļajās mājās – atklājas Pērlas traucētā psihiskā apziņa: viņa ir vardarbīga, īpaši pret tiem, ar ko nonāk konfliktā.

Filmai ir intensīva krāsu palete un izteiksmīga, draudīga – kazi klaustrofobiska atmosfēra, kurā savietoti dažādi Holivudas filmu citāti un vizuālas atsauces. Varētu teikt, ka Taja Vesta filma ir savdaba atzīšanās mīlestībā viņa aroda priekštečiem, par placdarmu izmantojot nereti grafisku šausmu žanru.

Aktrises Mijas Gotas veikums ir viena no filmas veiksmēm – viņas izteiksmīgie, viegli bērnišķie vaibsti krasi kontrastē ar varones brutalitāti. Gota savā aktrises karjerā sekmīgi darbojas tieši šausmu žanrā, kas, izskatās, viņas plastikai ir ārkārtīgi plašu iespēju placdarms.

Filma skatāma tiešsaistes platformā "iTunes".

"Kad pabeigsi pasaules glābšanu" ("When You Finish Saving The World")

Aktieris un "Oskara" balvas nominants Džese Aizenbergs ir debitējis kā režisors un filmā pārvērtis savu audioromānu "Kad pabeigsi pasaules glābšanu". Pērn izrādīta Kannu kinofestivāla blakus sadaļā "Kritiķu nedēļa", filma vēsta par trim cilvēkiem, kuri dzīvojot zem viena jumta, šķiet viens no otra tālāki nekā vientuļas salas – katra savā okeāna nostūrī.

Aizenberga filma ir stāsts par gan par pieaugšanu, gan nespēju sarunāties paaudžu starpā. Filmas galvenie varoņi – māte, tēvs un pusaugu dēls – cits citu nesaprot. Tēvs nesaprot, kādu mūziku spēlē viņa septiņpadsmit gadus vecais dēls, māte (aktrises Džuliannas Mūras atveidojumā) – kāpēc dēlu nevar traucēt tad, kad viņš ir "laivstrīmā" jeb tiešsaistes sesijā ar saviem sociālo tīklu sekotājiem. Zigijs (Fins Volfhārds, seriāla "Stranger Things" jaunā zvaigzne) savukārt nesaprot, kālab viņu vecāki ir kā no citas planētas un to, kā labāk iekarot klasesbiedrenes uzmanību.

Filma ir jūtīgs, viegli komisks skats uz sadzīves negludumiem un centieniem saprasties. Šiem centieniem neīstenojoties, iestājas savdabs neērtums un saspringums, ko Aizenbergs ar vērīgu skatu ir iemūžinājis filmā. Filma savukārt pieder ļoti klasiskam ASV neatkarīgā kino atzaram, kas intelektuālā un iejūtīgā vērojumā, ar lielu uzsvaru uz dialogiem, reflektē par ikdienišķām situācijām varoņu savstarpējās saskarsmes universā.

Filma skatāma tiešsaistes platformā "iTunes".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti