"Arēna" finišē ar jaunām mēra dziesmām un Ksenaki
Jaunās mūzikas festivāls "Arēna" jau dāvājis spilgtus atskaņojumus, bet noslēgums otrdien, 8. novembrī, Reformātu baznīcā solās būt īpašs: svinot Jaņņa Ksenaka simtgadi, izskanēs viņa opuss sešiem sitaminstrumentiem "Plejādes", bet jaundarbus pārstāvēs Andra Dzenīša cikls baritonam un sitējam "Mēra dziesmas" ar itāļu renesanses dzejnieku dzeju, ko interpretēs Armands Siliņš un Guntars Freibergs, kuriem opuss veltīts.
"Janvāris" Latvijas novembrī
Pēc tam, kad Kairiša filma par barikāžu laika jauniešiem jau saņēmusi vairāku nozīmīgu kinofestivālu balvas (Kairišs par režiju, Avots par aktierspēli), pašmāju skatītāju noteikti netrūks. Bet arī bez atzinību biruma šī lente būtu jānoskatās, īpaši paaudzei, kura dzimusi pēc 1991. gada janvāra. Runā, ka šī esot pati labākā Kairiša filma. Labāka par "Melānijas hroniku"? Lāčplēša dienas vakarā "Splendid Palace" notiks pirmizrāde, un no šīs dienas – 11. novembra – tā būs skatāma daudzviet Latvijā.
Ksenija Sidorova. Starp sapņiem un nomodu
Lieliskā akordeoniste Ksenija Sidorova, kaut dzīvo Latvijā, nemaz tik bieži koncertos šeit nav dzirdama, tāpēc programma "Starp sapņiem un nomodu" Liepājas koncertzālē "Lielais dzintars" 12. novembrī ir gana labs iemesls, lai dotos uz nākamo Eiropas kultūras galvaspilsētu. Līdzās Glāsa, Pjacollas un Baha mūzikai izskanēs virkne nedzirdētu skaņdarbu, kuros solistei pievienosies arī kontrabasists Jānis Stafeckis un "Sinfonietta Rīga" stīgu kvartets.
Kinētika, dizains, vērošana
Trīs īsfilmas par trim izcilām mākslas personībām ciklā "Dizaina stāsti" tagad skatāmas mākslas muzeju "YouTube" kanālā: saruna ar mākslas vērotāju un iemēģinātāju (tā viņš sevi sauc) Jāni Borgu, Rīgas robežzīmes autoru Valdi Celmu un kinētiskā objekta "Sakta" (pie viesnīcas "Latvija") radītāju Artūru Riņķi. Vērts noskatīties, lai vēlreiz pārliecinātos, ka dizaina apmācība Mākslas akadēmijā nav mūslaiku izgudrojums un spēcīgi mākslinieki Latvijā darbojušies jau septiņdesmitajos gados. Filmu stundas ceturksnis aizrit nemanot, bet saturiski tas šķiet krietni garāks. Sapriecājos par Riņķa teikto, ka digitālā pandēmija izsmels sevi un cilvēks atgriezīsies pie analogās tehnoloģijas. Mašīna ir paredzama, bet roka var pieļaut kļūdu, un tas rezultāts var būt izcils.