„Nedrīkst būt tāda vispārīga piekrišana, ja tā neko neizsaka,” norāda datu aizsardzības eksperts.
Datu aizsardzības eksperts skaidro - ja bija plānots izsūtīt bankas produktu reklāmas, informācija par to bija jāiekļauj anketā un jādod iespēja no šāda sūtījuma arī atteikties.
Tikmēr svētku rīkotāji norāda - nekāda līguma par plašāku datu izmantošanu ar banku nav.
Tāpēc pirmās sūdzības no svētku dalībniekiem nepatīkami pārsteigušas organizatorus. Bet apgalvot, ka datu aizsardzības likums pārkāpts, Nacionālajā kultūras centrā nesteidz secināt.
„Mēs esam bankai vaicājuši papildu informāciju un, kamēr to neesam ieguvuši, mēs nevaram to ne noliegt, ne apgalvot,” atzīmē Latvijas Nacionālā kultūras centra direktore Dace Melbārde.
Tikmēr bankā stāsta, ka īpašos piedāvājumus bijis plānots izsūtīt pat vairākās kārtās. „Šo piedāvājumu mēs esam sūtījuši labas gribas vadīti un, ja ir šīs pretrunīgās atsauksmes, tad atvainojamies, ka esam sagādājuši neērtības,” saka AS “Citadele banka” pārstāve Zane Udrase.
Ar labu gribu un pozitīvām emocijām attaisnota reklamēšanās svētku dalībniekus, kuri nav piekrituši reklāmas saņemt, gan nepārliecina. „Es neesmu tik dumjš, lai nesaprastu, ko es gribu, ko es negribu, un atrast vēl vienu ceļu pie manis, tas man liekas drusku mulsinoši,” uzsver Mārtiņš Staķis, Dziesmu svētku dalībnieks.
Kaut arī Nacionālais kultūras centrs un banka „Citadele” sola iegūtos dalībnieku datus tūlīt pēc svētkiem iznīcināt, datu eksperts svētku dalībniekiem iesaka nezaudēt modrību.