Iecerētā izglītības finansēšanas modeļa maiņa un no tās izrietošā skolu tīkla reforma bija kaismīgās 31. janvāra diskusijas "Kas notiek ar izglītības finansēšanas modeļa maiņu un mazo skolu slēgšanu?" temats. Par reformas plāniem un mērķiem diskutēja izglītības un zinātnes ministre Anda Čakša ("Jaunā Vienotība"), Izglītības un zinātnes ministrijas Izglītības departamenta direktore Edīte Kanaviņa, Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas deputāts no opozīcijā esošās "Apvienotā saraksta" frakcijas Čelsavs Batņa, Latvijas Izglītības vadītāju asociācijas prezidents, Siguldas Valsts ģimnāzijas direktors Rūdolfs Kalvāns, Draudzīgā aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas direktors Oskars Kaulēns, kā arī iniciatīvas "Lauku mazajām vidusskolām – būt!" autore Margarita Kolosova, Mērsraga vidusskolas skolēnu vecāku pārstāvis Arno Marnics un Rīgas Katoļu ģimnāzijas skolēnu vecāku pārstāve Vineta Skujiņa.
Diskusijas nozīmīgākās epizodes var noskatīties, spiežot uz saitēm laika līnijā:
- Reforma ir veids, kā nonākt līdz labai izglītībai, uzskata ministre.
- Iecerēto reformu nekritizē, bet aicina atkāpties no plāna un to ieviest 2025. gada 1. septembrī, nevis jau šogad.
- Lauku skolās mācību rezultātus ietekmē finansiālais aspekts ģimenēs.
- Ar šo reformu mazo skolu pedagogus padara par vainīgiem algu problēmās citās skolās.
- Jelgavas piemērs par skolu tīklu sakārtošanu, divas skolas reorganizējot.
- "Kur bērns paliek?"
- Vai esošais skolu tīkls spēs uzņemt bērnus no reorganizētajām skolām?
- Draudzīgā aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas direktors Oskars Kaulēns par mītu par mazajām skolām: "Tas nav vienos vārtos!"
- Ko nozīmē iekļaujoša izglītība?
- Pašvaldībām, kas izveidotas pēc administratīvi teritoriālās reformas, ir nepieciešams laiks skolu tīkla izvērtēšanai, uzsver Rita Vectirāne.
- Trūkst objektīvu datu par izglītības kvalitāti.
- Vardarbība skolās un problemātiskie skolēni.
- Kādas ir ambīcijas izglītības jomā?
- "Neviens neaizstāv skolas ar trīs bērniem."
- Nauda palika kaut kur "ekselī".
- Oskars Kaulēns par to, ko skolām vajag jau šodien un ko nevar izdarīt mazā skolā.