Pumpuru vidusskolas fizikas un astronomijas skolotāja Ausma Bruņiniece jau 35 gadus ir skolotāja un 24 gadus strādā Pumpuru vidusskolā. Šogad 1.septembris viņai ir īpašs ar to, ka skolēni jau pirmajā mirklī ar mirdzošām acīm jautā, "kad mēs atkal kaut ko pētīsim". Tieši skolotājas uzdevums ir saglabāt prieku mācīties visu skolas laiku.
Savukārt "FIZMIX" projektu vadītājs Kārlis Kravis LR1 atklāja, ka
"ceļš uz priecīgu fiziku sākas ar eksperimentiem".
Kad viņš pats sācis eksperimentēt, atklājis, cik tas ir interesanti, un fizika kļuvusi aizraujoša. Arī Rīgas Mūzikas internātvidusskolas direktore Vēsma Grugule, atzina, cik vērtīgi mācību procesā ir eksperimentēt ar mūzikas skaņām.
"Prieku iet uz skolu un mācīties rada draugi un emocijas, ko gūst kopā ar draugiem, arī ekskursijas un jaunas zināšanas," tā Latvijas Radio atzina Rīgas skolēnu domes pārstāvji Toms Reinis un Elīza Aizpore.
Vispārējā izglītībā vajadzētu likt uzsvaru uz intelektuālo attīstību, uzskata Latvijas Privātskolu asociācijas vadītāja, Humanitārās privātģimnāzijas direktore Ināra Kalniņa un piebilst: "Ja skolā mācītu mūziku, mākslu, savstarpējās attiecības, audzinātu jūtas un attīstītu prasmes, kas dzīvē būs nepieciešamas, un to integrētu ikvienā mācību priekšmetā, tad varbūt bērniem nezustu vēlme apgūt eksaktās zināšanas."
Savukārt Latvijas Vecāku foruma pārstāve Zane Matesoviča uzskata, ka mācītiesprieks ir atkarīgs no skolotāja, skolas direktora un mikroklimata skolā.