4. studija

Kurš grausts Rīgā ir atzīts par graustu Nr. 1, uzklausīsim jūsu viedokli?

4. studija

Ziemas hobijs - sniegpārslu portretēšana

Kā pasargāt sevi no tā, lai veikalā nenopirktu palietotu matu laku, dezodorantu vai pat zobu pastu

Kā veikalā nenopirkt jau lietotu zobu pastu?

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Gadās, ka aizejot uz veikalu nopirkt zobu pastu, var konstatēt, ka kartona kastīte tikpat labi varētu būt jau vairākas reizes atvērta. Turklāt arī atverot zobupastu, var izrādīties, ka nekādas aizsargfolijas nav. Reizēm par to, ka zobu pastas tūba ir puspilna un bez drošības folijas, patērētājs tiek brīdināts, tomēr - kā zināt, ka, iegādājoties dezodorantu vai lūpu krāsu, kāds to jau nebūs labi palietojis?

"Produkta drošumu un arī kvalitāti garantē pats produkta ražotājs, jo ir atbildīgs par produkta ražošanu un produkta drošumu, lai kvalitatīvs un drošs produkts nonāk līdz pat patērētājam, respektīvi, līdz veikala plauktam," skaidro Veselības inspekcijas (VI) pārstāve Līga Jeroščeva.

Taču ne jau tikai zobu pasta var būt pieejama bez drošības marķējuma. Veikalu kosmētikas nodaļās var atrast kā smaržas, tā higiēnas preces, matu vaskus un daudz ko citu. Taču, raidījuma "4.studija" uzrunātie pircēji atzina, ka reti gadījies “iegrābties” jau lietotā precē un tas viņus īpaši neuztrauc, jo viņu dzīvē "ir lielākas ķibeles, par ko domāt. Es domāju, ka pati vainīga, ka nepaskatījos."

Tomēr ir redzēts, ka cilvēki veikalos testē produktus.

Mazākos veikalos izkontrolēt pircēju darbības ir vieglāk, taču lielveiklā katram blakus neizstāvēsi. "Šādas situācijas, protams, veikalu vidē gadās, jo cilvēku plūsmas, protams, ir diezgan lielas, taču, lai cilvēki atpazītu tieši šīs preces, kuras ir paredzētas testēšanai, ir vienmēr atzīmētas ar atzīmi testeris, taču gadās dažādas situācijas," atzīst veikalu tīkla "Rimi" pārstāve Inga Bite.

Līdzīgi situāciju raksturoja arī "Maxima" veikalu tīkls, piebilstot, ka sūdzības no patērētājiem gan saņemtas neesot.

Izrādās, drošības marķējums nemaz nav obligāta prasība. Normatīvais akts neparedz šādu regulējumu - noteikt obligātu prasību ražotājam nodrošināt produktu ar šo aizsargplēvi, foliju vai citu materiālu. Tā ir ražotāja brīva izvēle.

Lai gan uz daudziem iepakojumiem ir uzlīmes, no kurām var secināt, ka tas nav iepriekš atvērts, vai arī citi mehānismi, kas vienkārši neļauj tos atvērt, neērtais jautājums saglabājas: kā būt pārliecinātam, ka pērkat nelietotu produktu?

Ja tikai mājās tiek atklāts, ka nopirktā prece ir lietota, būs neiespējami pierādīt, ka tūbiņu vai kastīti nav atvēris pats pircējs.Tas nozīmē, ka pircējam noteikti vajadzētu pārliecināties pirms preces iegādes, ka tā tiešām ir oriģinālā prece – preces iepakojumam jābūt pilnīgam un nebojātam.

Tā kā neviens nekontrolē to, vai kāds nav iegrābies pircēja noskatītajā precē, atliek vien pašiem to attaisīt un pārbaudīt.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti