Dators un interneta pieslēgums ir nepieciešams katram skolēnam, lai sekmīgi varētu apgūt mācību vielu un strādāt gan skolā, gan attālināti.
"Edurio" skolu izaugsmes vadītājs Latvijā Gatis Narvaišs min, ka veiktajās aptaujās secināts, ka ģimeņu tehnisko nodrošinājumu attālinātas mācīšanās laikā var dalīt divās nodrošinājuma grupās – minimālais un optimālais nodrošinājums. Minimālais komplekts ir viena viedierīce ar interneta pieslēgumu ģimenē. Ar to var saņemt un nosūtīt informāciju, noskatīties video, bet grūti piedalīties tiešsaistes stundās, izmantot platformas, rakstīt lielākus tekstus.
Otimālais nodrošinājums mācību procesam ir katram skolēnam dators, internets, mikrofons, austiņas, skaļruņi, vebkamera.
"Edurio" pētījumā konstatēja, ka optimālais nodrošinājums attālināto mācību laikā bija 37% 9. klašu skolēnu,
30% ir dators un internets, bet pietrūkst cita tehniskā aprīkojuma, 30% skolēnu nav datora. Aptaujā kā problēma tika minēts arī fakts, ka mājās nevar izdrukāt mācību materiālus.
Ogres 1. vidusskolas direktors Igors Grigorjevs uzsver, ka mācību kvalitāte attālinātu mācību laikā atkarīga no bērna vecuma un mācību procesa organizēšanas veida.
Ja mācās tiešsaistē, tā ir liela problēma, jo ne vienmēr ģimene ar vairākiem bērniem var nodrošināt normālu mācību procesu.
“Ja attālinātā mācīšanās ir norma, tad nepieciešams viens komplekts katram bērnam.”
"Lielvārda" produktu attīstības vadītājs Aivars Gribusts min, ka ārēji apgrūtinājumi atstāj savu iespaidu uz rezultātu. "Krīzes situācija deva pieredzi, bet šis ir pēdējais brīdis šos jautājumus prioritizēt ilgtermiņā, lai pēc gada vai diviem nemeklētu risinājumu. Varam izdomāt plānu, kā katru skolēnu Latvijā nodrošināt ar digitālu ierīci,” pauž Gribusts.
Gribusts uzsver, ka mums nav bijusi ilgtermiņa stratēģija šajā jautājumā, vien dažas iniciatīvas.
Izglītības attīstības dokumentos un pamatnostādnēs saturiski ir iezīmēta virzība uz mācību satura digitalizāciju, tagad nepieciešams izveidot realizācijas plānu.
Ogres pašvaldība katru 10. klases skolēnu nodrošina ar savu portatīvo datoru, direktors cer, ka arī nākotnē tā būs, lai visiem vidusskolēniem būtu pa datoram. Skolas direktors uzskata, ka tehniskā nodrošinājuma sarūpēšanā vajadzētu būt dalītai atbildībai – valstij un pašvaldībai, izvērtējot, kurai skolai ir plāns, ko ar datoriem darīt. “Jābūt ceļam, kā skolām, kuras gatavas digitalizēt darbību, ir ceļš un finansējums, kā to darīt.”
Viens jautājums ir tehnikas iegāde, otrs - cik jēgpilni tiek izmantota tehnika. "Edurio" skolu izaugsmes vadītājs Latvijā Gatis Narvaišs uzskata, ka tikpat lielu summu, kādu iegulda tehnoloģijās, nepieciešams ieguldīt cilvēku izglītošanai darbā ar tehnoloģijām.