Privātās vidusskolas “Patnis” dibinātāja, Neatkarīgās izglītības biedrības valdes priekšsēdētāja Zane Ozola raidījumā “Ģimenes studija” pauž, ka 1994. gadā nodibināja “Patni” un sāka integrēt bērnus ar invaliditāti, tā bija privāta iniciatīva. Pēc laika Zanes ģimenē piedzima bērns ar īpašām vajadzībām.
Meklējot bērnam ārpusskolas nodarbības, interešu izglītības piedāvājumā neparādījās informācija, ka ir programmas bērniem ar īpašām vajadzībām, tāpēc “Patnī” izveidoja interešu izglītības pulciņu mākslā īpašo vajadzību bērniem, šobrīd plānā ir sporta un mūzikas pulciņi.
“Patņa” veidotā aptaujā noskaidrots, ka bērnu ar īpašām vajadzībām vecāki ir gatavi paši organizēt šādus pulciņus.
Aizkrauklē informātikas skolotājs Guntis Romanovskis ar ļoti atzīstamiem panākumiem darbojas ar īpašo vajadzību bērniem, iedvesmojot citus pedagogus.
Tehniskās jaunatnes nama pārstāve Līga Okste raidījumam pauž, ka interešu izglītības ēka ir sena, nav lifta, īpašo vajadzību bērniem ir grūti nokļūt uz nodarbībām. Neskatoties ar to, bērni ar īpašām vajadzībām pulciņos piedalās, protams, katrs gadījums tiek izvērtēts no dažādiem aspektiem – telpu pieejamības, darba iespējām un citiem.
Projekts “Latvijas skolas soma” turpinās arī šogad, pedagogu apziņā tā ir liela vērtība, tāpēc skolas turpina sadarboties ar šo kultūras projektu. Projekts paredzēts jauniešiem, kuri klātienē apgūst vispārējās vai profesionālās izglītības programmas, tur arī ir bērni ar īpašām vajadzībām, skaidro projekta vadītāja Aija Tūna.
“Skolas somas” projektā ir iespējams apmeklēt kultūras pasākumus, kā arī iespējams māksliniekus uzaicināt ciemoties skolā, šī iespēja ir laba alternatīva bērniem ar īpašām vajadzībām, kuri kādu iemeslu dēļ nevar apmeklēt pasākumus teātros, muzejos vai kur citur.