Bērnu un jauniešu centra “Laimīte” direktore Aiva Sarma pauž, ka pieprasītākās jomas ir dejošanas un mākslas pulciņi. Skolai būtu vēlamas lielākas telpas, atsevišķos gadījumos nevar uzņemt visus bērnus. Pirmsskolniekus atved vecāki, jo centrs bērnam ir jauna vide. Vecāki, protams, virza bērnu izvēli.
Dažreiz bērni aiziet uz kādu nodarbību un vēlāk vairs nevēlas nodarbības apmeklēt, bieži tam nav nekāda izskaidrojuma. Šādās situācijās vecāki mēdz motivēt bērnu apmeklēt nodarbības vai pat spiest to darīt. Motivēšana ir dažāda, akcentējot pienākumu, iztērēto naudu, dienas plānošanu.
Aiva Sarma uzskata, ka bērns mācīsies, ja būs kontakts ar skolotāju.
Pirmais iemesls, kāpēc bērns atsakās turpināt dalību pulciņā, ir slikts kontakts ar pedagogu.
Raksturojot sporta nodarbību specifiku, bērnu un jauniešu centra “Laimīte” galda hokeja skolotājs un treneris Edgars Caics pauž, ka bērnam var nebūt viegli izvēlēties un ar prieku darboties sporta pulciņos, ja ir maza fizisko aktivitāšu pieredze, bērns nevar iekļauties grupā, nav skolotāja harismas.
Jautājums arī – vai bērns ir pieradis pie disciplīnas un regularitātes, sporta nodarbības notiek regulāri divas reizes nedēļā.
Ādažu Mūzikas un mākslas skolas direktore Kristīne Savicka uzskata, ka mazākus bērnus nevajag spiest darboties pulciņā, jāļauj bērnam baudīt bērnību. Tāpat bērni ir individuālisti un grupu cilvēki, ja bērnam nepatīk grupa, tad, visticamāk, nevēlēsies darboties grupas pulciņā.
Līdz 10 vai 12 gadu vecumam ir dabiski, ka bērns maina pulciņus. Jāņem vērā bērna attīstības vecumposmi. Svarīgs ir dialogs, izpratne un vienošanās. Var kādu laiku turpināt darbību pulciņā, tad analizēt un pieņemt lēmumu, pauž izglītības psiholoģe Lolita Dāldere.
Savickas pieredze rāda, ka mūzikas skolā bērniem parasti ceturtajā vai piektajā klasē notiek lūzums, bērni var vēlēties pārtraukt mācības. Problēmu risināšanai nepieciešama individuāla pieeja. Jāņem vērā arī, ka bērnam var būt liela fiziskā un emocionālā noslogotība. Mūzikas skola ir ļoti liela slodze.
Interešu izglītība ir vieta, kur var pamanīt bērna talantu un virzīt tālākai izglītībai. Tā ir arī vecāku atbildība – izvēlēties grūto ceļu uz mūzikas, baleta vai citu tālāku izglītību.