Mūziķe Agnese Rakovska Siguldas 1. pamatskolas skolēniem demonstrē digitālās tehnoloģijas, kas nākotnē tiks ieviestas daudzos mūzikas kabinetos Latvijas vispārējās izglītojošās skolās. Projekts "Zvaigznāja klase" ir jauna mācību metode mūzikas nodarbībām, kas vērsta uz praktisku darbību un uzdevumiem, kas veicina skolēnu radošumu un interesi par mūziku.
Rakovska: "Mēs vēlamies savilkt kopā tuvāk industriju ar izglītību, jo mēs ticam, ka industrija sākas skolā. Tie ir cilvēki, kas spēj adaptēt jaunas lietas un pārņemt labākās prakses, par ko bieži runā politiķi. Šis ir skandināvu virziens. Mūzikā mums Zviedrija ir labs paraugs, kur mūzika tiek eksportēta. Man liekas, ka tur ir 180 miljonu eiro summa, ko es atceros, ko var vienkārši eksportēt kā tīru gaisu, jo mūzika ir vienkārši skaņas frekvences vilnis. Mēs varam adaptēt šīs vērtības un runāt par biznesu, jo mūzika nav tikai tāds ezoterisks lauks, tā ir vesela industrija, kas spēj ražot naudu."
Lai to paveiktu, mūzikas kabinetos tiek uzstādītas īpašas darba stacijas. Sigulda kļuvusi par pirmo pilsētu, kur jaunās tehnoloģijas jau darbojas. Nākamā gada laikā projekta iniciatore Agnese Rakovska cer ar šādām stacijām aprīkot 50 mūzikas kabinetus visā Latvijā. Paralēli tam notiek arī pedagogu apmācības. Gandarīti par jaunajām iespējam ir gan bērnu vecāki, gan skolotāji.
Māmiņa Jolanta uzskata, ka "tas dos iespēju iemīlēt mūziku tiem, kas varbūt visu laiku ar mūziku ir bijuši uz "jūs". Mūsdienu jaunieši ir aktīvi tehnoloģiju lietotāji ikdienā".
"Mūsu skolēniem būs iespēja ieskatīties mūzikas industrijas pasaulē, pašiem radīt savu mūziku, savas kompozīcijas, taisīt remiksus, dziedāt, repot un uzstāties. Varbūt mēs atklāsim kādas jaunas zvaigznes," pauda mūzikas skolotāja Evija Rozena.
Bērni šādās nodarbībās darbojas ar lielu interesi. Iespējas, ko piedāvā jaunā mācību programma, ir visdažādākās. Bērni mācās strādāt ar mūzikas datu failiem, iespējams arī miksēt mūziku, par pamatu ņemot ierasto mācību standartu – Bahu, Dārziņu un citus.
"Te jūs varat redzēt, kāda ir atšķirība starp audio failu, kuru mēs ierakstījām gan no mikrofona, gan sintezatora. Media signāls ir pavisam citādāks. Tagad, kad tu beidzi spēlēt, es varu uzlikt un noklausīties. Tā tu viņu iespēlēji," demonstrēja Rakovska.
Agnese Rakovska cer, ka šī metode un jaunās tehnoloģijas nākotnē būs ierasts standarts, kas ar laiku tiks ieviests visās Latvijas skolās.