Robotu kausā skolēni sacentās elektronikas un Lego robotu grupās, tos attiecīgi pielāgojot sumo, folkreisa vai līniju sekošanas disciplīnām.
Sumo sacensībās robotu uzdevums pretinieku izstumt no ringa, folkreisā pēc iespējas īsākā laikā izbraukt ar šķēršļiem izveidotu trasi, bet līnijsekošanas disciplīnā robotam jāprot atpazīt uz baltā fona iezīmētā melnā līnija.
Lai roboti spētu izpildīt uzdevumus, skolēni paši veidoja to konstrukcija un programmēja konkrētajai darbībai. “Es viņam pieliku klāt divus sensorus, lai varētu sekot līnijai. Es ceru, ka tagad labāk ies,” saka smiltenietis Gustavs Stāvausis-Bērtiņš.
“Mobilie telefoni neattīsta to, ko bērnam vajadzētu. Tad nu jāpārliek viņi uz kaut ko citu, tāds ir mans mērķis,” skaidro Smiltenes Lego robotu pulciņa skolotāja Sandra Pakule.
Pēdējos gados robotika attīstās visai strauji, pulciņi izveidoti nu jau gandrīz visās lielākajās pilsētās un novados. Tā apvieno vairākas inženierzinātnes – elektroniku, mehāniku un programmēšanu, līdz ar to, kuriem ir patiesa interese, nākotnē paveras plašas iespējas. Bet, kā atzīst ne vien pedagogi, bet arī paši skolēni, vispirms jau ieguvums, ka robotika attīsta loģisko un radošo domāšanu.
“Domāju mācīties par inženieri, visdrīzāk aviācijas jomā. Pats arī taisu lidmodeļus, un tas dod daudz, jo iemācos loģiski domāt, saprast lietām sakarības,” norāda siguldietis Dairis Rihards Irbe.
“Puiši un arī meitenes tagad jau pat no pirmās klases darbojas elektronikā un saprot, kā notiek lietas saistībā ar šo specifisko nozari. Nākotne pieder elektronikai un robotikai, mēs esam par to pārliecināti,” klāsta Siguldas novada Jaunrades centra vadītāja Ilze Šulte.
Siguldā Robotu kauss, kur pulcējās skolēni no visas Latvijas, norisinājās jau ceturto gadu. Ja pirmā reize vēl bija tikai kā eksperiments - būs interese vai ne, tad šobrīd par to vairs šaubu nav. Ar siguldiešu entuziasmu sacensības nu iekļautas arī Valsts izglītības satura centra programmā un nākamgad plānotas jau starptautiskā mērogā.