Rīta Panorāma

Grupas ElektroFolk jaunais albūms "Raiba govs"

Rīta Panorāma

Laika ziņas

Intervija ar Vjačeslavu Kaščejevu

Kaščejevs: Gravitācijas viļņu fiksēšanai radītā tehnoloģija varēs rast pielietojumu daudzās jomās

Tehnoloģijas, kas radītas gravitācijas viļņu fiksēšanai, nākotnē ļaus ne tikai iepazīt pasauli mums apkārt, bet arī izmantot šo tehnoloģiju daudzās jomās, pārliecināts Latvijas Universitātes Fizikas un matemātikas fakultātes asociētais profesors Vjačeslavs Kaščejevs.

“Mēs varam pavērst šādus gravitācijas teleskopus uz pasauli un šādus čukstus klausīties aizvien precīzāk un uzzināt zvaigžņu dzīves intīmās īpatnības,” smejot stāsta zinātnieks. Viņš ir pārliecināts, ka tas nesīs jaunus atklājumus.

Tāpat šādas tehnoloģijas radīšana, kas bija nepieciešama šim zinātniskajam atklājumam, derīga ne tikai kosmiskajiem viļņiem, bet varētu rast pielietojumu daudzās jomās, norāda Kaščejevs.

Jau ziņots, ka starptautiska zinātnieku komanda nākusi klajā ar to, ka izdevies iegūt pierādījumus par viļņošanos laiktelpā, ko Alberts Einšteins savā relativitātes teorijā paredzēja pirms gadsimta. Fenomenu novēroja starptautiskā projekta ietvaros divi ASV pazemes detektori, kuriem jāpamana gravitācijas viļņu niecīgās vibrācijas.