«Rail Baltica» būvniecībā Centrālās stacijas apkārtnē palielināsies zaļā zona

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem un 2 mēnešiem.

"Rail Baltica" būvniecībā un labiekārtošanas darbos Centrālās stacijas apkārtnē būtiski palielināsies pilsētniekiem pieejamas zaļās zonas un labiekārtotas multifunkcionālas teritorijas, informēja projekta realizētāja "BereRix" pārstāve Linda Vītola.

Piemēram, skvēru platība palielināsies vairāk nekā trīs reizes - no 1316 uz 4454 kvadrātmetriem.

Būtiski palielināsies zaļā, šobrīd pilsētniekiem nepieejamā zona, norokot uzbērumus un norobežoto teritoriju, paredzams, ka to platība palielināsies no 8841 līdz 25 859 kvdrātmetriem.

Tranzīta zonu un ceļu apjoms samazināsies līdz 25%, bet laukumu un skvēru būs vairāk - 49% no bruģētās teritorijas. 

Apzaļošanas teritorijas plāns
Apzaļošanas teritorijas plāns
Stacijas apkārtnes apzaļumošanas plānā tiks iekļauti pilsētvidei skoloti koki un citi apzaļumojumi. Ainavas un apzaļumošanas plānošana uzticēta uzņēmumam "Labie koki". Veikta esošo apstādījumu izvērtēšana  un noteikti saglabājamie koki.

"Būs radīta jauna promenāde, iela, skvēri un labiekārtotas vietas pilsētnieku un pilsētas viesu vajadzībām. Mūsu uzdevums ir 2025. gada vasarā nodot ekspluatācijā Centrālo dzelzceļa staciju un apkārtni labiekārtotu, profesionāli veidotu ainavas arhitektūru ar kokiem, krūmiem un kvalitatīviem labiekārtojuma elementiem. Ar pilsētvidei nozīmīgajiem un Rīgai tik raksturīgajiem  zaļajiem skvēriem," stāstīja "BereRix" projekta direktors Ksavjērs Debruše.

"Rail Baltica" Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas apzaļumošanas plāna laikā koku eksperti no "Labie koki" jau veikuši esošo koku novērtēšanu. Koki, kas nav ceļā jaunajai "Rail Baltica" trasei un topošajai stacijas ēkai, kas ir veseli un spēcīgi, tiks saglabāti. Ļoti vērtīgi koki, piemēram, sarkanais ozols, kas atrodas topošās trases ceļā, tiks pārvietots uz topošo, jauno skvēru esošā tirdzniecības centra "Titāniks" vietā.

Savukārt par citu koku noņemšanu, kas atrodas būvniecības zonā, 16. jūlijā sākas sabiedriskās apspriešana. Jaunais apzaļumošanas un koku stādīšanas plāns tiks pabeigts un saskaņots līdz 2021. gada pavasarim. Tas paredz atjaunot koku un krūmu stādījumus līdzvērtīgā apjomā.

Darbs. Koku stādīšana Rīgā. Attēls ilustratīvs.
Darbs. Koku stādīšana Rīgā. Attēls ilustratīvs.

"Esam izvērtējuši esošos apstādījumus un kokus un snieguši savu plānu turpmākai rīcībai. Nākamais solis ir izveidot apzaļumošanas plānu, kas ir mūsdienīgs, iederīgs Rīgas vidē un ilglaicīgs. Mēs vēlamies plānā iekļaut pilsētai piemērotas koku sugas, piemēram, ozolus, priedes.

Tāpat plānojam iekļaut "skolotus" kokus jeb dižstādus, kas ilgstoši audzēti un veidoti stalti, ar ierobežotai pilsētas videi piemērotu sakņu un lapotnes apjomu,"

stāstīja "Labo koku" vadītājs, arborists Edgars Neilands. Viņš apzaļumošanas plānu vēlas veiot tā, lai topošie skvēri, promenāde un dzelzceļa apkaime būtu zaļas, mūsdienīgas, ilglaicīgas un Rīgai piemērotas vietas pilsētvidē.

"BereRix" saistīts ar dzelzceļa stacijas pirmajiem būvdarbiem jeb infrastruktūras sagatavošanas darbiem stacijas Ziemeļu zonā un būvniecību Dienvidu zonā, posmā no Maskavas ielas līdz Lāčplēša ielai. Būvdarbu noslēgumā Rīgas pilsēta iegūs pilnīgi jaunas, labiekārtotas zonas - "kiss&ride" promenādi stacijas dienvidu pusē, skvēru teritorijā pie Prāgas ielas iepretī autoostai (kur šobrīd ir tirdzniecības centrs un daudzstāvu autostāvvieta), teritoriju gar 13. janvāra ielu, kur tiks nojaukti uzbērumi un vide padarīta pieejama.

Projektēšanas un projekta saskaņošanas darbus, tostarp apzaļumošanas projektu, turpinās līdz pat 2021. gada pavasarim, kad sāksies intensīvākais būvniecības darbu posms. Pirmie sagatavošanas un demontāžas darbi, kā arī atsevišķi būvniecības darbi sāksies jau 2020. gada rudenī. Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa pārbūve, dzelzceļa tilta pār Daugavu un infrastruktūras būvniecības darbi pilnībā noslēgsies 2025. gada vasarā.

KONTEKSTS:

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026. gadā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti