Kam «brauks pāri» dzelzceļš «Rail Baltica»? Ietekme uz Zasulauku un Šampēteri

“Rail Baltica” dzelzceļa līnija ies līdzās jau esošajiem sliežu ceļiem tieši starp abām apkaimēm – Zasulauku un Šampēteri. Būtiskas pārmaiņas te netiek plānotas, taču gājēju infrastruktūra mainīsies – uz labo pusi.

Zasulauks ir viena no nelielajām Rīgas apkaimēm. Par savu nosaukumu tam jāpateicas Zasumuižai, kas kādreiz atradās tagadējā Botāniskā dārza teritorijā. Turklāt apkaimei ir sava dzelzceļa stacija, kurai ir vairāk nekā simt gadu. “Rail Baltica” trase šeit ienāks tieši no Āgenskalna.

“Rail Baltica” reģionālās pieturas šajā stacijā nebūs. Taču bez pārmaiņām neiztikt.

“Zasulaukā “Rail Baltica” līnija ies pa zaļo zonu, ceļu mēs neaiztiksim. Visu būvēsim zaļajā zonā

un pašreizējo dzelzceļa infrastruktūru pārvietosim tuvāk stacijai. Būvniecības laikā dzelzceļa darbs netiks pārtraukts. Projekta ietvaros paredzēts uzbūvēt pārejas gājējiem un velosipēdistiem. Viena no tām būs perona galā, pašlaik tur ir pāreja, pa kuru gājēji iet tieši pāri sliedēm. Kalnciema tiltu mēs neaiztiksim. Uz Rīgas centra pusi Zasulaukā tiek plānota vēl viena pāreja. Un projektēšanas gaitā būs jāizlemj, vai izmantot Kalnciema tiltu vai būvēt atsevišķu pāreju,” stāsta “Rail Baltica” projektu īstenojošā Baltijas valstu kopuzņēmuma “RB Rail” reģionālais vadītājs Ģirts Bramans.

Daudzās vietās vēl nav skaidrs, vai pāreja būs tunelis vai tilts. Taču, ko būvēt pie Zasulauka stacijas, jau ir izlemts. Bramans teic, ka tunelis, ja ieeju tajā izdodas uzprojektēt lēzenu, gājējiem ir labāks risinājums nekā tilts.

“Būvprojektēšanas uzdevums ir saprast, kur tieši jāatrodas pārejai. Šajā gadījumā tas būs tunelis, ērts gājējiem un velosipēdistiem, kā arī cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Jāgādā, lai pāreja būtu droša un gaiša, lai nebūtu bail pa to iet. Mēs aktīvi sadarbojamies ar nevalstisko sektoru. Tas palīdzēs padarīt pārejas patiešām lietojamas un ērtas,” piebilst “RB Rail” reģionālais vadītājs.

Imantas virzienā dzelzceļš sadalās, un sliežu ceļi ved gan uz Bolderāju, gan Jūrmalu. “Rail Baltica” līnija ies līdzās Jūrmalas virziena sliedēm.

“Tālāk ir depo infrastruktūra, tur jau tagad ir daudz sliežu ceļu. Kustība ir intensīva. Un projekta “Rail Baltica” ietvaros projektētāju uzdevums ir atrast optimālu variantu tam, kā līdzās tiks izvietots jaunais dzelzceļš,” skaidro Ģirts Bramans.

Jānodrošina arī piekļuve Zasulauka depo peroniem, tiek izskatīta iespēja nodrošināt gājēju kustību starp Zasulauku un Šampēteri. Tagad oficiālas labiekārtotas pārejas tur nav, taču ir tilts, kas sen ir avārijas stāvoklī. Atbildību par to nesteidzas uzņemties neviena iestāde. Izmantot šo tiltu ir ļoti sarežģīti, jo daļēji trūkst pakāpienu. Uz tilta ir arī virszemes siltumtīklu balsts. Nedaudz tālāk no depo var parādīties arī jauna pārbrauktuve automobiļiem, taču šis jautājums ir pašvaldības rokās. Ar “Rail Baltica” projektu šie plāni nav saistīti.

Biedrībā “Zasulaukam un Šampēterim” apstiprina – diskusijas ar projekta izstrādātājiem notiek.

“Mēs pašlaik esam procesā, lai parakstītu memorandu ar “Rail Baltica”. Kopumā mēs šo projektu atbalstām, mēs saprotam, ka tas jāīsteno. Taču pašlaik viss ir projektēšanas stadijā, un pagaidām grūti pateikt, kā projekts izskatīsies. Taču mūsu mērķis ir panākt, lai mobilitāte starp Zasulauku un Šampēteri neizzustu. Galvenais, lai būtu daudz tuneļu un tiltu gājējiem,” uzsver biedrības “Zasulaukam un Šampēterim” valdes priekšsēdētāja Ruta Beināre.

Tālāk “Rail Baltica” ceļš vedīs uz Imantu.

Sižets krievu valodā:

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Pilsētvide
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti