No pērn iesniegtajiem iedzīvotāju priekšlikumiem Rīgas teritoriālajai attīstībai sanākusi bieza grāmata. Lai arī ne būtiskas, bet izmaiņas plānojumā ir ieviestas. Piemēram, pastiprināti noteikumi attiecībā uz kultūrvēsturisko mantojumu, atsevišķām teritorijām mainīts funkcionālais zonējums un apbūves noteikumi.
Augstceltnēm nākotnes Rīgā ir paredzēta vieta, bet pilsētas attīstītāji uzskata, ka tām nebūtu jābūt pa vienai divām izkaisītām pa pilsētas teritoriju.
"Tādi vientuļie pirksti, tādiem nevajadzētu parādīties, kā bija varbūt šajā plānā. Bet tieši veidojot šos augstbūvju pudurus. Ķīpsalas dienvidu gals, Lucavsala, kur paliek daļa no apbūves teritorijas, jo liela daļa no Lucavsalas atdota tiek dārziņiem tomēr," stāstīja Rīgas domes Pilsētvides attīstības pārvaldes vadītāja Ilze Purmale.
Dažas apbūves teritorijas pēc iedzīvotāju rosinājuma pārtapušas par apstādījumu zonām. Tomēr pilsētvides pētnieks, apvienības "Pilsēta cilvēkiem" Otto Ozols vīzijā par nākotnes Rīgu saskata pārāk maz koku, pastaigu vietu un veloceliņu.
"Pilsētas attīstība tiek pakārtota ļoti bieži privātā transporta ērtībām.
Tiklīdz viena mašīna mazāk būtu, uzreiz ir vieta vairāk kokiem vai soliņiem, tā vide paliek klusāka," norādīja Ozols.
Rīgas domē gan sola arī centra atbrīvošanu no automašīnām, bet uzsver – tas būs iesējams ne ātrāk kā pēc pieciem vai sešiem gadiem, kad tiks pabeigti pilsētas apvedceļi.
"Tie varētu būt aizliegumi stāvēt centrā, lai nebūtu iespēja iebraukt un mašīnas atstāt centrā. Tagad ir plānots Barona ielai noņemt transporta kustību, tas varētu būt veidot vienvirziena ielas atsevišķās vietās," par plāniem stāstīja Purmale.
Pilsētas teritoriālais plānojums atrodams gan internetā, gan Rīgas domes otrā stāva vestibilā. Tā sabiedriskās apspriešanas sapulce paredzēta 28. martā, bet priekšlikumus var iesniegt arī elektroniski, pa pastu vai domes informācijas centrā.
Latvijas Televīzijas uzrunātie rīdzinieki piekrīt "Pilsēta cilvēkiem" pārstāvja paustajam.
"Vairāk vietu bērniem, lai ar viņiem var staigāt," tā savas vēlmes definē rīdziniece Valentīna. Arī Marija vēlas vairāk koku un gājēju ielas, ja tas ir iespējams. Kāds vīrietis gan izvairījās no intervijas, sakot, ka viņam nav viedokļa.
"Pilsēta cilvēkiem" aicina iedzīvotājus būt aktīviem, atgādinot par Skanstes tramvaja projektu: "Un visi tā kā prasa – kur būs sabiedriskā apspriešana? - Bet pilsēta saka – tā sabiedriskā apspriešana jau bija."