Vēsturiskais bagāžas šķūnis restaurācijas laikā teju pilnībā izjaukts. Uz speciālām stutēm tas pacelts gaisā, lai varētu nostiprināt ēkas pamatus. Uzsākot darbu, nācies celtniekus krietni pārliecināt, ka teju sabrukušo šķūni tomēr ir vērts atjaunot, nevis vienkārši nojaukt.
“Tas bija ļoti bēdīgā stāvoklī. Pamatu praktiski nebija. Tie, kas bija, tie bija izjukuši. Ļoti liela daļa apšuvuma dēļu bija neglābjami bojāta, visa vainagsija tika nomainīta, bija ļoti bēdīgi,” atzina “Re Re meistaru” projektu vadītājs Andris Sausiņš.
Aptuveni 100 gadus veco šķūni izdevies atjaunot visai īsā laikā, saglabājot šo industriālo mantojumu arī nākamajām paaudzēm.
“Vienā šķūnī uzbūvēts otrs šķūnis, jo vecais šķūnis ir palicis tur iekšpusē. Ārpusē viņam ir jauns mētelītis virsū, tā, lai viņu varētu visu sezonu izmantot,” stāstīja Alūksnes novada pašvaldības projektu vadītāja Sanita Adlere.
Šobrīd vēl atlikuši pēdējie darbi, ēka jānokrāso, jāatjauno arī vēsturiskais perons.
Būvdarbi varētu noslēgties īsi pirms Jāņiem. Tad sāksies multimediālās ekspozīcijas izveide, kas vēstīs par Gulbenes - Alūksnes dzelzceļa līnijas vēsturi.
“Apmeklētāji varēs ikdienā iepazīties ar stacijas vēsturi, gan piedalīties 10 stacijas stāstos, kas stāstīs par visām stacijām, kas ir līnijā Alūksne - Gulbene.
“Ir paredzēta stikla grīda, un zem viņas apakšā būs četru veidu dažādu laika posmu un dažādu veidu sliežu paraugi,” atklāja Andris Sausiņš.
Plānots, ka apmeklētājiem ekspozīcija būs atvērta no 1. septembra.
Alūksnes stacijas bagāžas šķūņa pārbūves izmaksas ir teju 400 tūkstoši eiro.