Kafejnīcas „Miit” pagalmā iebraukuši un pieslēgti vairāki divriteņi, iekšā, mierīgā gaisotnē skan mūzika, smaržo kafija un turpat cilvēkiem ir iespēja izmēģināt savas teorētiskās zināšanas CSN, pamēģināt tos nokārtot un iegūt velosipēda vadītāja apliecību. Pusaudzis Reinis ir pirmais, kas tiesības nolicis. Viņš līdz šim ikdienā ar velosipēdu pārvietojies bieži: "Jā, es bieži ikdienā braucu ar riteni. Citreiz uz skolu braucu, tāpat ar draugiem pabraukājam. Drīz vasara tuvojas un vasarā biežāk braukāju. Es nejūtos pārliecināts tajos krustojumos, kur ir regulējama ceļu satiksme."
Pirmajā dienā rindas uz eksāmenu neveidojās - bez jaunā puiša teoriju vēlējusies kārtot arī kundze Jeļena, viņa gan tikai pamēģinājusi un sapratusi, ka jāturpina mācīties. Velosipēds kalpo kā transports laukos. "Man kaut kas tur nepareizi sanāca, vajag vēl pamācīties. Es vienkārši neriskēju, iešu patrenēties. Jauniešiem jau, protams, tas ir viegli. Redziet, datorā jautājumi ir viens, bet braukt ir jau kas cits. Jau pa laukiem es braukāju, man seši kilometri līdz kapiem ko braukt," pastāstīja Jeļena.
"Jā, bet pagaidām ļoti reti (braucu ar velosipēdu). Nu tā sanāk kaut kā, gribētu braukt biežāk. Es tagad pamēģināšu un tad es likšu noteikti, jā, jā, jā. Man īstenībā bija velo apliecība, bet beidzās un tagad es gribu nolikt vēlreiz," piebilst Oskars.
Iespēja saņemt velosipēda vadītāja apliecību šajā CSDD punktā būs vēl līdz ceturtdienai, 30.aprīlim. CSDD kopā ar Ceļu policiju iepriekš noskaidrojusi, ka aptuveni trešajai daļai velosipēdistu nav vadītāja apliecības un tie satiksmes noteikumus pārzina vien daļēji.
Nevis bargāki sodi, bet gan attieksmes maiņa ir jāsekmē, tā uzskata CSDD direktors Andris Lukstiņš.
Viņš iezīmē arī situāciju uz Latvijas ceļiem: "Šogad jau ir gājuši bojā trīs velosipēdisti, smagi cietis 41 velosipēdists. Tādi cipari nav bijuši nekad. Var teikt, ka pēdējos piecos gados, man liekas, ir desmitkāršojies cietušo velosipēdistu skaits. Tas nozīmē, tie ir tie, kas patiešām brauc ļoti agresīvi, pārgalvīgi. Tomēr ne tikai 33% nav vadītāja apliecības, bet aptuveni 15% neievēro sarkanos, aizliedzošos signālus, 10% brauc ļoti agresīvi, 5% brauc pa brauktuvi, ja blakus ir veloceliņš vai velojosla."
CSDD pašlaik strādā pie jaunās CSN redakcijas, kas būs papildināta ar vairākām izmaiņām. Kā būtiskāko Lukstiņš min aizliegumu ar divriteni pārvietoties pa ietvi. Latvija ir vienīgā Eiropas valsts, kuras likumdošana to joprojām atļauj. Tā vietā velosipēdistiem būs jāielāgo, ka ietves domātas staigāšanai, bet braukšanai velosipēdistu joslas un ceļa brauktuves. Paredzēts, ka jaunā redakcija stāsies spēkā 2016.gadā.