Raidījuma skatītāja Marija pastāstīja, ka pēdējā laikā lidmašīnu pasažieriem lidostā "Rīga" līdz lidmašīnai jāmēro neērts ceļš – ar somām un koferiem jādodas lejā pa trepēm, tad jāgaida ārā, nereti arī sniegā un lietū, un pēcāk ar kājām jādodas līdz lidmašīnai, atkal kāpjot augšup pa trepēm. "Tas ir ļoti grūti, laikietilpīgi un pretīgi – gaidīt ārā, samirkt pašai un arī bagāžai. Kas notika ar gaisa tiltiem, un kad tie atkal tiks uzstādīti?" neizpratni pauda Marija.
Jāatzīst, ka daļa pasažieru var izmantot gaisa tiltus, tomēr daļai, kā aprakstīja Marija, jāstāv un jāgaida iekāpšana zem klajas debess – vienalga kādos laikapstākļos.
Starptautiskās lidostas "Rīga" Komunikācijas projektu vadītāja Ilze Salna pastāstīja, ka pašlaik lidostā pieejami četri gaisa tilti, pa kuriem pasažieri var iekļūt tieši terminālī. "Līdz šī gada beigām, nākamā gada sākumam, mēs saņemsim vēl piecus jaunus gaisa tiltus, kas tiks uzstādīti veco tiltu vietā, to tiltu vietā, kas ir nolietojušies, nokalpojuši vairāk nekā 20 gadu, kas ir sarežģīti apkopē, remonta daļu sagādē," plānoto atklāja Salna.
Lidostas "Rīga" pārstāve norādīja, ka pirmie gaisa tilti lidostā tika uzstādīti 2001. gadā, un 2016. gadā tika uzstādīti vēl papildu gaisa tilti.
Kopumā lidostā bija pieejami astoņi gaisa tilti, no kuriem daļa nolietojuma dēļ demontēta, lai sagatavotu vietu jaunajiem tiltiem.
Taču četri gaisa tilti lidostā arvien vēl ir. Kāpēc arvien retāk pasažieriem, dodoties uz lidmašīnu vai atgriežoties lidostā, piedāvā iespēju tos izmantot?
Salna norādīja, ka iemesli tam ir dažādi. "Pirmkārt, aviokompānija var neizvēlēties izmantot gaisa tiltu, jo pasažieru apmaiņa, izmantojot gaisa tiltu, notiek krietni lēnāk," paskaidroja Salna. "Tāpēc, piemēram, zemo cenu aviokompānijas ļoti reti izmanto gaisa tiltus vai neizmanto nemaz, bet arī klasiskās aviokompānijas var izlemt, ka viņi gaisa tiltu neizmantos. Tāpat mums ir jārēķinās, ka mums ir jāorganizē pasažieru plūsma Šengenas un ne-Šengenas lidojumu zonās, līdz ar to ne vienmēr ir iespējams izmantot gaisa tiltus. Tāpat arī tiltam var tikt veikta tehniskā apkope."
Lidostas infrastruktūras izmantošana aviokompānijām ir maksas pakalpojums, un arī tas ir viens no iemesliem, kāpēc daļa aviokompāniju šos tiltus neizmanto.
Salna aicināja pasažierus sliktu laikapstākļu gadījumā nesteigties pirmajiem iekāpt lidmašīnā.
"Ja lidojuma apkalpe, dodoties uz reisu, jums saka, ka vēl droši varat šeit pagaidīt terminālī, tad [aicinātu] nesteigties pirmajiem iekāpt lidmašīnā, ja jūs esat reģistrējies. Lidmašīna jūs sagaidīs un varēsiet iekāpt, un aizlidot, nav obligāti jāstāv lietū un vējā."
Tomēr tas, ka lidosta saņems piecus jaunus gaisa tiltus, nenozīmē, ka turpmāk visos reisos kustība notiks pa tiem. Lidostā uzsver, ka iekāpšana un izkāpšana arī turpmāk tiks organizēta ārā, neatkarīgi no laikapstākļiem, jo tādi ir noteiktu maršrutu nosacījumi un arī lidsabiedrību izvēle.