Lokāmtelefons. Vai jauna revolūcija mobilo tālruņu jomā?

Katru gadu lielie pasaules tehnoloģiju uzņēmumi prezentē savas korporācijas iekšienē radītos jaunākos viedtālruņus. Tas ir kā raudzīties Holivudas filmas trešajā, piektajā vai pat devītajā stāstā uz lielā kino ekrāniem – sērijas nosaukumu papildina kārtas skaitlis, bet dramaturģijā nekas īsti nemainās kopš žanra klasikas, "Apple" dibinātāja Stīva Džobsa lieliskajām “one more thing” (vēl kāds sīkums) prezentācijām. Šķita, ka "Samsung" piedāvās jau daudzkārt dzirdēto un redzēto, atkal no jauna demonstrēs kvalitatīvākos no "Android" ekosistēmas viedtālruņiem un stāstīs par to, ka jaunās ierīču komponentes ir labākas par iepriekšējām, lietojot vispārākās izteiksmes formu.

Taču šogad ir citādi.

"Samsung" vadītāji, iespējams atpaliek no Džobsa savā prezentācijas harismas meistarībā, taču beidzot, kopš pirmā viedtālruņa ar skārienekrānu, kopš paša "Samsung" desmit gadus senā pirmā "Galaxy" modeļa korporācija spēja saviļņot ar revolucionāru izgudrotāja un inženiera sapni – atlokāmo ierīci "Samsung Galaxy Fold".

Par nožēlu #SamsungUnpacked pasākumā Eiropā mediju pārstāvjiem un tehnoloģiju apskatniekiem nebija iespēja pieskarties jaunajām prototipa ierīcēm un pārliecināties par salokāmā “Infinity Flex” ekrāna kvalitāti, taču – "Samsung" sola šo “viedtālruņu Teslu” pārdošanā jau no 26. aprīļa uzņēmumam svarīgākajos tirgos.

Brīdī, kad vairāk nekā septiņas collas lielo (atlocītā / izvērstā formā) ierīci, kas aprīkota ar sešām kamerām (viena priekšā salocītai ierīcei, divas “priekšā” izvērstam "Galaxy Fold" un trīs ierīces aizmugurē) parādīja tiešraidē visā pasaulē, tapa skaidrs, kādēļ tik svarīgi Dienvidkorejas uzņēmumam bija pirmajam - pirms nākamajā nedēļā gaidāmās vadošās mobilo tehnoloģiju konferences Barselonā “Mobile World Congress” - apliecināt: "Samsung" ir pirmais. Patiesi pirmais.

Nākotnes tehnoloģijas nav nesasniedzamas un, jāpiebilst, ka "Galaxy Fold" darbojas ar “parastu” jaunāko "Android 9 Pie", taču – kā ikviens pirmdarbs ražošanā lokāmtālrunis ir salīdzinoši dārga ierīce. Par cenu, kas tuvojas diviem tūkstošiem eiro, jūs, protams varat iegādāties veselu kilogramu Ķīnā ražotu viedtālruņu, kuri kopumā, iespējams kalpos ilgāk, taču – tikai "Galaxy Fold" sniegs to vēstījumu (“statement”- angl.), ar kādu savulaik sevi pozicionēja pirmie "Tesla" auto klienti.

Sasniedzamākās cenu kategorijās un pierastākā formātā "Samsung" publikai atrādīja arī jauno "Galaxy" modeļu gammu, kas šogad sastāv no četriem lielā mērā līdzvērtīgiem viedtālruņiem, no kuriem pats jaudīgākais ir "Galaxy 5G" – ierīce, kas gatava darboties jaunākajā mobilo tehnoloģiju apraides standartā. 

Dienvidkorejas ražotājs izveidojis viedtālruņu ekrānus ar ievērojami mazāku tā sauktās “zilās gaismas” īpatsvaru – kas būtiski, atceroties, ka “zilā gaisma” nogurdina un vairo stresu viedtālruņu lietotājos. Kā zināms, pētījumi par mobilo ierīču lietošanas paradumiem apgalvo, ka vidēji ielūkojamies ierīču ekrānos ap 150 reizēm dienā, tādēļ mazināt stresu un nogurumu ierīču ražotājiem ir tiešām svarīgi. Kā progresīvu tehnoloģiju izrāvienu var vērtēt ultraskaņas pirkstu nospiedumu lasītāju, kas iebūvēts tieši zem ierīces ekrāna un, pateicoties augstākā līmeņa drošības standartam, ļauj nodrošināt, ka tikai jūs piekļūsiet pie ierīcē esošās informācijas, sarakstes un fotoattēliem.

"Android" ierīcēm nav bijusi raksturīga pārmērīga enerģijas patēriņa problēma, taču jaunākajos uzņēmuma viedtālruņos paredzēta bezvadu uzlādes enerģijas dalīšanās funkcija, kas ir arī pieejama "Apple" telefoniem. Gribētos domāt, ka šī ir viena no tām mazajām praktiskajām inovācijām, kuras nekad neparādīsies ziņu virsrakstos, taču tiks lietota biežāk par jūsu kaķa supersuperlēno video filmēšanu vai trīsdimensiju skenēšanu.

Likumsakarīgi, ka 2019. gada saimes viedtālruņiem jāpiedāvā spēcīgs kameru arsenāls, un "Samsung" līdzās tehniskajiem parametriem gājis tālāk, izstrādājot savus risinājumus sociālo mediju foto un video mīlētājiem un digitālās ietekmes līderiem – "Instagram" un "Snapchat" lietotnes saņems daudz kvalitatīvāku attēlu.

Šis notikums - #SamsungUnpacked iezīmē vienu būtisku tendenci – mārketings piekāpjas inovācijām.

Pretēji kādreiz varenajam un pirmajam viedtālruņu inovāciju nesējam "Apple", kas pēdējos gados piedāvā tikai arvien garlaicīgākas un arvien dārgākas ierīces, kuras atšķiras cita no citas tikai ar nebūtiskiem raksturlielumiem, taču nodrošina stabilu un prognozējamu naudas plūsmu uzņēmuma kasē, "Samsung" izvēlējies laist tirgū ierīci, kas, kaut vai pateicoties tās cenai, ir nišas produkts. Taču, inženiertehniskā jauda un risinājumi, kas panāk, ka "Samsung Fold" tiešām darbojas, tiešām sniedz paplašinātā ekrāna pieredzi, brīžos, kad tas nepieciešams lietotajam, ir apbrīnas vērtas. Iespējams, plašāka publika šo inovāciju nepieņems, tāpat kā nespēja pieņemt citus aizgājušo gadu tehnoloģiju produktus, bet "Samsung" ir visiem parādījis, ka var spert soli tālāk nezināmajā un, iespējams, šis lēmums pēc gadiem tiks analizēts tehnoloģiju vēstures grāmatās līdzās pirmajam "Apple".

Ārpus ētera
Ārpus ētera
Jaunākie
Interesanti