Jau no trešdienas publiski būs pieejami trases izbūves risinājumi, ar kuriem iepazīstinās iedzīvotājus skartajās pašvaldībās. Pēc sabiedriskajām apspriešanām rezultātus iesniegs izvērtēšanai Vides valsts pārraudzības birojam atzinuma iesniegšanai, un februārī pašvaldībām būs jāpieņem lēmumi par trases maršrutu.
Variantā, ko piedāvās sabiedriskajā apspriešanā, projektētāji centās maksimāli izvairīties no blīvi apdzīvotajām vietām un neskart lielu īpašumu skaitu. Piemēram, Baldonē piedāvātais variants vairs nesadalīs vasarnīcas ciemu divās daļās, Mārupē nešķērsos Vētras ciemu, Rīgā trase paredzēta esošajās sliežu līnijās.
Balgalis stāstīja, ka īpašniekiem, kuru īpašumu varētu skart dzelzceļa izbūve, nosūtīs individuālo informāciju, arī par kompensācijām būs individuālās konsultācijas un izvērtēs katru gadījumu, bet pamatā paredzēts, ka, atsavinot īpašumus, cilvēki par to saņems tirgus vērtību.
Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija (EK) varētu līdzfinansēt vairāk nekā 80% no kopējām šī projekta izmaksām.