Ziņas vieglajā valodā 5. jūnijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 11 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 5. jūnijā.

Ziņas vieglajā valodā 5. jūnijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Krievijas spēki apšauda Kijivu

Krievija šodien pirmo reizi kopš aprīļa apšaudīja Ukrainas galvaspilsētu Kijivu.

Četras raķetes trāpījušas Darnicas Vagonu remonta rūpnīcai.

Krievijas Aizsardzības ministrija paziņojusi, ka uzbrukumā esot iznīcināts angārs, kurā atradušies tanki un cita bruņutehnika, ko Ukrainai piegādājušas Eiropas valstis.

Ukrainas puse sacīja, ka Krievija melo.

Vagonu rūpnīcas teritorijā neesot atradusies kara tehnika.

 

Putins atkal draud 

Vladimirs Putins paziņojis, ka Krievija veiks uzbrukumus pa jauniem mērķiem Ukrainā, ja tā no sabiedrotajiem saņems tālas darbības rādiusa raķetes.

ASV šonedēļ paziņoja, ka nodos Ukrainai jaudīgākas raķetes.

Tās varēs trāpīt 70 kilometru attālumā.

 

Kauja par Severodonecku

Ukrainas austrumos esošajā Severodoneckas pilsētā turpinās kaujas.

Ukraiņiem esot izdevies atkarot daļu pilsētas.

Tagad Severodonecka ir sadalīta uz pusēm.

Krievijas spēki intensīvi apšauda Severodoneckai kaimiņos esošo Lisičanskas pilsētu.

 

Drūma aina Mariupolē

Okupētajā un gandrīz pilnībā nopostītajā Mariupolē iedzīvotājiem vairākas diennaktis nākas stāvēt rindās pēc dzeramā ūdens.

Pilsētas varas iestādes ziņo, ka okupanti Mariupolē humāno palīdzību izsniedz tikai pensijas vecuma iedzīvotājiem.

Pārējiem liek strādāt, lai varētu saņemt pārtiku.

Savukārt jauniem vīriešiem draud ar iesaukšanu Krievijas armijā.

Okupanti esot mēģinājuši atjaunot ūdens padevi, taču nemākulības dēļ saplēsuši vairākus ūdensvadus.

Pilsētā esot uzstādītas mobilās dušas, lai cilvēki varētu nomazgāties.

Ja ūdens trūks, tad vasarā Mariupolē varētu izplatīties slimības.

 

No pirmdienas Rīgā būtiski satiksmes ierobežojumi

No pirmdienas būs būtiski satiksmes ierobežojumi Rīgā.

Prāgas un Dzirnavu ielās dzelzceļa "Rail Baltica" būvdarbu laikā notiks pārvadu demontāža.

Satiksmi abos tuneļos slēgs pilnībā – gan transportam, gan gājējiem.

Prāgas un Dzirnavu ielās pie pārvadiem būs izvietoti informatīvi plakāti un shēmas par to, kā autovadītājiem un gājējiem šķērsot slēgtos posmus.

Vilcienu satiksme nebūs ietekmēta.

Bet būs izmaiņas Rīgas sabiedriskā transporta kustībā.

 

Milzīgs ugunsgrēks Bangladešā 

Ugunsgrēks kuģniecības konteineru noliktavā Bangladešā, 2022. gada 5. jūnijā
Ugunsgrēks kuģniecības konteineru noliktavā Bangladešā, 2022. gada 5. jūnijā

Kuģniecības noliktavā Bangladešā noticis sprādziens.

To izraisīja ugunsgrēks, tā iemesls nav zināms.

Gājuši bojā vairāk nekā 55 cilvēki, vairāk nekā 300 ievainoti.

 

Šaušana Filadelfijā

ASV Filadelfijā vairāki bruņoti cilvēki kādā ļaužu pilnā ielā sākuši šaut pūlī.

Nogalināti trīs un ievainoti 11cilvēki.

Šāvēji neesot aizturēti.

Policija gaidīs rītu, lai pārskatītu novērošanas kameru ierakstus no tuvējiem uzņēmumiem, kas šodien slēgti.

 

Slaktiņš Nigērijā 

Nigērijas dienvidos grupa bruņotu cilvēku dievkalpojuma laikā iebrukuši katoļu baznīcā un nogalinājuši desmitiem cilvēku.

Kā stāsta aculiecinieki, vismaz pieci uzbrucēji atklājuši uguni uz visiem dievlūdzējiem bez izšķirības.

Baznīcā bijuši dzirdami arī sprādzieni.

Upuru skaits nav zināms.

Vietējie mediji minējuši dažādus skaitļus – no 20 līdz 50.

Nigērijas ziemeļos vairākums iedzīvotāju ir musulmaņi.

Tur pēdējos gados džihādistu grupējumi sarīkojuši vairākus asiņainus uzbrukumus baznīcām.

Savukārt valsts dienviddaļā, ko apdzīvo galvenokārt kristieši, tāds uzbrukums noticis pirmoreiz.

 

Negaiss Parīzē

Spēcīgos negaisos Francijā šodien zaudējis dzīvību viens un cietuši 15 cilvēki.

Krusas graudi tenisa bumbiņu lielumā nodarījuši lielus milzīgus tīrumiem un vīna dārziem.

Zibens trāpījis Eifeļa tornī Parīzē.

Tas gan nav cietis.

Bet ir aizdegušies dažu māju jumti citviet pilsētā.

Negaisu dēļ aizkavējušies arī avioreisi.

 

Lietuvā joprojām Baltkrievijas preces 

Lietuvā ir dubultojies Baltkrievijā ražoto būvmateriālu imports.

Tajā pašā laikā ir spēkā aizliegums tos ievest.

Tas saistīts ar to, ka Lietuvas uzņēmumi ir aktīvi izmantojuši pārejas periodu.

Tā laikā vēl varēja ievest iepriekš pasūtītās būvmateriālu kravas.

 

Vāc parakstus īsākai darba nedēļai

Portālā "Manabalss.lv" sākta parakstu vākšana par pāreju uz četru dienu darba nedēļu.

Idejas pārstāvji norāda, ka palielinot brīvo laiku, darbinieku apmierinātības un radošuma līmenis pieaugs un darbs necietīs.

Patlaban par ieceri parakstījuši apmēram 400 cilvēku.

Pirms pāris gadiem kāda Dānijas pašvaldība uz trīs gadu pārbaudes laiku pārgāja uz četru dienu darba nedēļu.

Šī gada beigās paredzēts izvērtējums.

 

Uzvar neredzīgs sportists 

Latvijas Neredzīgo sporta savienības sportists Deniss Ovsjaņņikovs uzvarēja starptautiskajās šoudauna sacensībās.

Tās notika Lietuvā.

Pirmo reizi kāds neredzīgs vai vājredzīgs Latvijas sportists kļuva par Eiropas augsta līmeņa sacensību uzvarētāju.

Šoudauns ir neredzīgajiem un vājredzīgajiem veidota sporta spēle.

Tā ir līdzīga galda tenisam un gaisa hokejam.

 

Koncerts Ukrainai

Latvijas grupa "Dagamba" šodien uzstāsies Ņujorkas Taimskvērā. Sarīkojums veltīts Ukrainas atbalstam.

Tas pulcēs daudzas starptautiskas mūzikas un šovbiznesa zvaigznes.

Koncerts būs skatāms arī "YouTube".

Pēc Latvijas laika "Dagamba" uzstāsies šonakt ap plkst.2.

 

Laika ziņas 

Naktī bez nokrišņiem.

Dažviet migla.

Pūtīs lēns vējš. 7.. 12 grādi.

Rīt daļēji saulains, bez nokrišņiem.

Pūtīs lēns vējš.

20.. 23 grādi, piekrastē 14..18 grādi.

Rīgā naktī līdz 12 grādiem, vietām piepilsētā – līdz 9 grādiem.

Dienā gaiss iesils līdz 16 grādiem jūras malā un līdz 21 grādam pilsētas dienvidos.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti