Ziņas vieglajā valodā 4. janvārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 4.janvārī

Ziņas vieglajā valodā 4.janvārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Vējonis vēl nenosauc jaunu premjera amata kandidātu

Valsts prezidents Raimonds Vējonis šodien vēl nenosauca jaunu premjera amata kandidātu.

Iespējams, jaunā premjera vārdu varētu nosaukt pirmdien, 7. janvārī.

Šai dienā prezidentam plānota tikšanās ar "Jaunās Vienotības" premjera amatam virzīto politiķi Krišjāni Kariņu.

Šodien ar prezidentu tikās Saeimas frakciju pārstāvji no "Jaunās Vienotības", Jaunās konservatīvās partijas, "Attīstībai/ Par!", Nacionālās apvienības un "KPV LV".

Visu šo piecu politisko spēku pārstāvji prezidentam apliecināja gatavību atbalstīt Kariņu Ministru prezidenta amatā.

Pats Kariņš sarunā ar prezidentu šodien nepiedalījās.

Vairākas zāles būs lētākas

Šogad vairākas valsts apmaksāto zāļu sarakstā iekļautās zāles būs lētākas.

Šāda vienošanās panākta ar zāļu ražotājiem un lieltirgotavām. Tā norāda Nacionālais veselības dienests. Zāļu cenu samazinājums ir no 2 līdz 45 procentiem.

Tas palīdzēs nodrošināt kompensējamo zāļu pieejamību lielākam skaitam pacientu.

Tāpat ir paplašināts valsts apmaksāto medikamentu saraksts.

Tajā iekļauts vairāk zāļu.

Atjaunos satiksmi

Satiksmi Rīgā, Kalnciema ielas un Raņķa dambja krustojumā, pirmdien daļēji atjaunos.

Tā šodien paziņoja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāvji.

Satiksmei pirmdien atvērs vienu braukšanas joslu. Vēl pēc nedēļas spriedīs arī par otras joslas atvēršanu. Kalnciema ielā esošo sabiedriskā transporta pieturvietu gan pagaidām neatjaunos.

Vismaz pusgadu pietura būs citā vietā.

Par gada kukaini izvēlēts malārijas ods

Par Latvijas "Gada kukaini 2019" ir izvēlēts malārijas ods.

Tā informē Latvijas Entomoloģijas biedrība.

Biedrība aicina, sastopot malārijas odu vai jebkuru citu dzēlējodu, to nofotografēt un atsūtīt dabas novērojumu portālam "dabasdati.lv".

Zviedrijā aizdomas par Ebolas vīrusu

Zviedrijā slimnīcā ievietots cilvēks, kurš, iespējams, saslimis ar bīstamo Ebolas vīrusu.

Tā šodien paziņoja amatpersonas. Amatpersonas gan norādīja, ka pagaidām tās ir tikai aizdomas.

Vēl tiek gaidīti analīžu rezultāti. Ebolas vīruss izplatās ar saslimuša cilvēka asinīm un citiem ķermeņa šķidrumiem.

Saslimstot ar šo slimību, vairumā gadījumu iznākums ir – nāve.

Francijā jaunas demonstrācijas

Aktīvisti Francijā ar jaunu sparu ķērušies pie demonstrāciju rīkošanas.

Vairākas tā saucamo "dzelteno vestu" diskusiju grupas sociālajos medijos aicina sestdien atkal iziet ielās.

Protestiem gatavojas daudzviet Francijā.

Brīdina par salu un sniegu

Vismaz 16 Eiropas valstīs sinoptiķi brīdina par salu un sniegu.

Tai skaitā Austrijā un Vācijā izsludināta augstākās pakāpes trauksme. Tā liecina meteoroloģisko brīdinājumu sistēmā "Meteoalarm" publicētā informācija.

Gan Austrijas, gan Vācijas Alpos šajā nedēļas nogalē sinoptiķi prognozē līdz metram svaiga sniega.

Daudz snidzis arī iepriekšējās dienās.

Dukurs septītajā vietā

Vācijas trasē Altenbergā šodien notika Pasaules kausa sezonas trešā posma sacensības.

Latvijas skeletonists Martins Dukurs šajās sacensībās ieņēma septīto vietu. Martina brālis Tomass Dukurs bija desmitais.

Ivo Šteinbergs pirmajā braucienā bija tikai 23. vietā. Tādēļ otrais brauciens viņam gāja secen. Posmā uzvarēja Krievijas skeletonists Aleksandrs Tretjakovs.

Viņš ir līderis arī Pasaules kausa kopvērtējumā pēc trim posmiem. Kopvērtējumā Martins Dukurs ir piektajā vietā, Tomass Dukurs ir sestais.

Ivo Šteinbergs 20.vietā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti