Ziņas vieglajā valodā 30. jūnijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 10 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 30. jūnijā.

Ziņas vieglajā valodā 30. jūnijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

Latvija un Igaunija pirks pretgaisa aizsardzības sistēmas

Latvija un Igaunija kopā pirks pretgaisa aizsardzības sistēmas.

Iespējams, piesaistīs arī citus sabiedrotos.

Tas ir svarīgi Latvijas drošībai.

Būtiski palielināsies Latvijas spēja notriekt raķetes, ar kādām šobrīd apšauda Ukrainu.

Nesen Lielvārdē izvietoja Spānijas piegādāto aizsardzības sistēmu.

 

Krievija pametusi Čūsku salu

No Ukrainai piederošās Čūsku salas izvedīs Krievijas bruņoto spēku vienības.

Krievijas puse sauc to par labas gribas žestu pēc kaujas uzdevumu izpildes.

Ukraina uzsver, ka tas ir ukraiņu bruņoto spēku sasniegums.

Vairāk nekā 50 pasaules valstu sola arī turpmāk piegādāt bruņojumu Ukrainai.

Tikmēr Krievijas ārlietu ministrs apgalvo, ka starp Krieviju un Rietumiem sāk veidoties jauns "dzelzs priekškars".

 

Noslēdzas NATO sanāksme

Spānijas galvaspilsētā Madridē noslēdzās NATO sanāksme.

Tajā pievienoties aliansei uzaicināja Somiju un Zviedriju.

Apstiprināja NATO stratēģiju nākamajiem desmit gadiem.

Krieviju atzina par galveno apdraudējumu NATO dalībvalstīm, bet Ķīnu – par nopietnu izaicinājumu.

 

Igaunijā demisionē izglītības ministre

Igaunijas izglītības ministre atkāpās no amata.

Tas saistīts ar kriminālprocesu par Covid-19 testu iepirkumu skolām.

Ģenerālprokuratūra sāka izmeklēšanu par apstākļiem, kādos pērn slēdza līgumu.

Ministre saka, ka prasībām atbilda tikai viens tobrīd pieejams testa veids, tādēļ to izvēlējās.

 

Piedāvā nojaukt 69 pieminekļus 

Eksperti valdībai piedāvā sarakstu, kuri padomju režīmu slavinoši objekti jānojauc.

Tādi ir 69, bet pilns saraksts būs vasaras beigās.

Izvērtēja vairāk nekā 160.

Vērtēja pieminekļu ideju, kā arī māksliniecisko un vēsturisko vērtību.

Daugavpils iebilst un vērsīsies Satversmes tiesā.

 

Valkas mērs saglabā amatu

Valkas novada mērs Vents Armands Krauklis uzticības balsojumā saglabāja amatu.

Vairāki opozīcijas deputāti viņam pārmeta interešu konfliktu.

 

Iedzīvotāju attieksme pret kontrabandu nemainīga

Valsts nodokļu zaudējumus no kontrabandas lēš no 100 līdz pat 270 miljoniem eiro.

Tas saistīts gan ar cigarešu kontrabandu, gan citām precēm.

Latvijas iedzīvotāju iecietība pret kontrabandas precēm pēdējā gadā nav būtiski mainījusies.

Aptuveni trešdaļa to nenosoda.

 

Neiesaka peldēties Ķīpsalā

Pašvaldība neiesaka peldēties Ķīpsalas peldvietā Rīgā.

Tas ir līdz brīdim, kamēr nav ūdens kvalitātes analīžu rezultātu.

Iedzīvotāji tur ziņoja par nezināmas vielas izcelsmi ūdenī.

 

Bišu stropi uz Latviešu biedrības nama balkona

Ceturto vasaru uz Rīgas Latviešu biedrības nama balkona izmitinātas desmit medus bišu saimes.

Tās tur atrodas Vērmanes dārza liepu ziedēšanas laikā.

 

Hokejists Indrašis spēlēs Maskavā

Miks Indrašis pēc treniņa pasaules čempionātā Dānijā
Miks Indrašis pēc treniņa pasaules čempionātā Dānijā

Sabiedrība sašutusi par hokejista Mika Indraša lēmumu spēlēt Maskavā.

Indrašis karjeru turpināšot Krievijas komandā Maskavas „Spartak”.

Pagaidām Latvijas Hokeja federācijai nav oficiāla pieprasījuma no Krievijas komandas.

Pats sportists uz zvaniem un īsziņām neatbild.

Iespējams, drīz vēl kāds Latvijas izlases hokejists varētu parakstīt līgumu Krievijā.

Saistībā ar Krievijas sākto karu Ukrainā, Latvijas sportisti nedrīkst piedalīties sacensībās Krievijā.

Tas liedz viņiem spēlēt Latvijas izlasē un saņemt valsts naudu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti