Ziņas vieglajā valodā 23. martā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem un 1 mēneša.

Ziņas vieglajā valodā 23. martā.

Ziņas vieglajā valodā 23. martā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Jau 28. dienu turpinās Krievijas sāktais karš Ukrainā

Ukrainas bruņotajiem spēkiem ir izdevies ierobežot Krievijas karaspēka pārvietošanos.

Tomēr Krievijas spēki turpina apšaudīt ar artilēriju Ukrainas pilsētas.

Smagas cīņas turpinās aplenktajā Mariupoles pilsētā Ukrainas dienvidos.

Apvienoto Nāciju Organizācija paziņojusi, ka kopš Krievijas iebrukuma Ukrainu ir pametuši jau vairāk nekā 3,6 miljoni cilvēku.

 

NATO spriedīs par palīdzību Ukrainai

NATO valstu vadītāji šonedēļ tiksies, lai runātu par palīdzību Ukrainai.

Paredzēts nodot Ukrainai iekārtas, kuras palīdz aizsargāties pret ķīmiskajiem, bioloģiskajiem, radioloģijas un kodolieročiem.

Paredzēts vienoties arī par jaunu kaujas grupu izvietošanu Krievijas tuvumā.

Pirmais solis būs četru jaunu NATO kaujas grupu izvietošana Bulgārijā, Ungārijā, Rumānijā un Slovākijā.

 

Šolcs brīdina par sekām pēc atteikšanās no Krievijas gāzes

Attēlā Vācijas kanclers Olafs Šolcs.
Attēlā Vācijas kanclers Olafs Šolcs.

Tūlītējs Krievijas gāzes un naftas aizliegums būs slikts Eiropai.

Tiks slēgti daudzi uzņēmumi un cilvēki paliks bez darba Vācijā un Eiropā.

Par to brīdinājis Vācijas kanclers Olafs Šolcs.

Vairākas Eiropas austrumu valstu grib atteikties no Krievijas gāzes un naftas jau tūlīt.

Naudu, ko Krievija saņem par naftu un gāzi, tā tērē iebrukumam Ukrainā.

 

Krievija samaksu par gāzi pieņems rubļos

Krievija maksājumus par gāzi un naftu no nedraudzīgajām valstīm pieņems tikai Krievijas rubļos.

Par to paziņoja Krievijas prezidents Vladimirs Putins.

Vācijas ekonomikas, enerģētikas un klimata ministrs Roberts Habeks uz to atbildēja, ka šāda rīcība būtu līgumu pārkāpums.

Krievija jau vairākas reizes ir pārkāpusi līgumus un solījumus, piemēram, tā solīja neiebrukt Ukrainā.

 

Lēš lielāku bēgļu pieplūdumu Latvijā

Latvijā, visticamāk, ieradīsies vairāk nekā līdz šim prognozētie 10 000 bēgļu no Ukrainas.

Iekšlietu ministrija grib, lai pašvaldības Latvijā uzņemtu bēgļus proporcionāli savu iedzīvotāju skaitam.

Tāpat tiek domāts par pabalstiem tiem brīvprātīgajiem iedzīvotājiem, kuri atļauj bēgļiem dzīvot savā mājā.

Latvijas skolās mācības sākuši vairāk nekā 1300 kara bēgļu bērni.

Vairums vēlas atgriezties mājās, tomēr neviens nevar prognozēt, kad tas varēs notikt.

 

Notiesā par spiegošanu

Tiesa par vainīgu spiegošanā Krievijas labā atzina Andri Birzgali.

Viņam piesprieda piecus gadus cietumā. 

 

Pārāk maz naudas skolu ēdinātājiem

Skolu un bērnudārzu ēdinātāji brīdina, ka par atvēlēto naudu drīz vairs nevarēs kvalitatīvi un kārtīgi pagatavot ēdienu.

Pārtikas produkti maksā aiz vien vairāk.

Viņi grib, lai pašvaldības skolu un bērnudārzu virtuvēm dod vairāk naudas.

 

Ar Covid-19 inficējušies vēl 3630 cilvēki

Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāti 3630 jaunu inficēšanās ar Covid-19 gadījumu.

Saņemtas ziņas par 13 mirušiem Covid-19 pacientiem.

Slimnīcās esošo Covid-19 pacientu skaits samazinājies līdz 953.

 

Ministrija aptur Rīgas teritorijas plānojumu

Pašvaldību lietu ministrija ir apturējusi Rīgas teritorijas plānojumu nākamajiem gadiem, jo tas neatbilst likumiem.

Pašvaldībai ir divas iespējas.

Tā var pārsūdzēt ministra rīkojumu Satversmes tiesā.

Tāpat pašvaldība var veikt labojumus plānojumā.

Pašvaldība domā vērsties tiesā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti