Ziņas vieglajā valodā 30. jūlijā

Ziņas vieglajā valodā 30. jūlijā.

Ziņas vieglajā valodā 30. jūlijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Būs mobilās komandas paliatīvai aprūpei pacienta dzīvesvietā

Veselības ministrija no rudens plāno pakāpeniski ieviest mobilās komandas paliatīvās aprūpes pakalpojumu pacienta dzīvesvietā.

Tā teikts ministrijas valdībā iesniegtajā informatīvajā ziņojumā.

Šobrīd paliatīvo aprūpi mājās nodrošina samērā mazam skaitam pacientu.

Atbilstoši pieejamajam finansējumam plānots mobilās komandas paliatīvās aprūpes pakalpojumu dzīvesvietā nodrošināt aptuveni 2800 pacientiem gadā visā Latvijas teritorijā.

 

Rīgas apkaimēs ievieš ātruma ierobežojuma zonas 

Rīgas apkaimēs pašvaldība turpina ieviest ātruma ierobežojuma zonas.

Šonedēļ tādas ieviestas Imantā un Skanstē.

Tur noteiktās teritorijās var braukt tikai līdz 20 un 30 kilometriem stundā ātri.

Lielu neapmierinātību šis lēmums izraisījis sociālajā platformā "Facebook".

Tur iedzīvotāji par jauno kārtību izsakās lielākoties negatīvi.

Rīgas domes Satiksmes departamentā norāda, ka pilsētā transportlīdzekļu ātrums ir jāsamazina.

Tas jādara, lai pēc iespējas mazāk ciestu gājēji un velosipēdisti.

Ierobežojumi Imantā un Skanstē satiksmi pilsētā īpaši neietekmēšot.

 

Brīdina par egļu mizgrauža izplatību

Latvijas Valsts meža dienests brīdina par egļu mizgrauža izplatību.

Egļu mizgrauzis ir ļoti bīstams kukainis eglēm.

Tas var ļoti strauji izplatīties un sabojāt arī veselos kokus.

Valsts meža dienests aicina meža īpašniekus apsekot savas vidēja vecuma un vecākas egļu mežaudzes.

Būtiskākie jaunākie egļu astoņzobu mizgraužu bojājumi šobrīd atklāti Gulbenes, Žīguru un Rēzeknes apkaimē.

Konstatējot kaitēkļu savairošanos, īpašniekiem jāvēršas tuvākajā dienesta mežniecībā.

Tur var saņemt apliecinājumu bojāto koku ciršanai sanitārajā cirtē.

 

Zelenskis: Karš pakāpeniski atgriežas Krievijas teritorijā

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis šodien paziņoja, ka karš pakāpeniski atgriežas Krievijas teritorijā.

Tas esot neizbēgams un taisnīgs process.

To Zelenskis sacīja dienā, kad dronu uzbrukumā tika nodarīti postījumi ēkām Maskavas biznesa rajonā "Moscow City".

Ukraina nav uzņēmusies atbildību par šo uzbrukumu.

 

Pakistānā bumbas sprādzienā partijas mītiņā 39 nogalinātie

Pakistānas ziemeļrietumos šodien radikālas islāmiskas partijas priekšvēlēšanu mītiņā notika bumbas sprādziens.

Sprādzienā nogalināti 39 un ievainoti vairāk nekā 120 cilvēku.

Terorakts notika Haras pilsētā netālu no robežas ar Afganistānu.

Atbildību par šo sprādzienu vēl neviens nav uzņēmies.

 

Par Baltijas čempioniem pludmales volejbolā kronē Pļaviņu/Toču

Latvijas pludmales volejbola pāris Mārtiņš Pļaviņš un Edgars Točs šodien Liepājā uzvarēja Baltijas čempionāta trešajā posmā.

Viņi ieņēma arī pirmo vietu kopvērtējumā.

Sieviešu konkurencē zeltu izcīnīja igaunietes Helēne Hollasa un Līsa Remmelga.

 

Latvijas smaiļotāju divnieks Čamane/Bērziņa izcīna sudrabu Eiropas junioru čempionātā

Latvijas smaiļotāju divnieks Melānija Čamane un Krista Bērziņa šodien Portugālē Eiropas junioru čempionātā tika pie sudraba medaļām 500 metru distancē.

Krista Bērziņa tika vēl pie sudraba 200 metru distancē.

 

Latvijas U-20 basketbolistes Eiropas čempionāta otrajā mačā uzvar Itāliju

Latvijas U-20 sieviešu basketbola izlase šodien Viļņā Eiropas čempionāta otrajā spēlē ar rezultātu 76:69 uzvarēja vienaudzes no Itālijas.

 

Lielbārži izcīna trešo vietu pasaules motokrosa ekipāžu čempionāta posmā

Latvijas motosportisti Daniels un Bruno Lielbārži šodien Lielbritānijā izcīnīja trešo vietu pasaules motokrosa ekipāžu čempionāta posmā.

Viņi meistarsacīkstēs uz goda pjedestāla kāpa pirmo reizi.

Šosezon pasaules čempionātā paredzēti 14 posmi.

 

Verstapens uzvar Beļģijas "Grand Prix"

Makss Verstapens šodien uzvarēja Pirmās formulas pasaules čempionāta sezonas 12.posma - Beļģijas "Grand Prix" – sacīkstēs.

Verstapens uzvarēja jau astotajā posmā pēc kārtas.

Pirmās formulas šī gada čempionātā paredzēti 22 posmi.

 

Laika ziņas

Naktī Latvijā mākoņains, brīžiem skaidrosies.

Vietām īslaicīgs lietus.

Atsevišķos rajonos migla, kurā redzamība dažviet vien līdz 100 metriem.

Dienvidu vējš 2-7 metri sekundē.

Gaisa temperatūra: 11…15 grādi, piekrastē  15…17 grādi.

 

Rīt dienā gaidāms mainīgs mākoņu daudzums.

Īslaicīgs lietus, vietām stiprs, iespējams pērkona negaiss.

Dienvidu vējš 2-7 metri sekundē, negaisa laikā brāzmains.

Gaisa temperatūra: 19…24 grādi.

 

Rīgā naktī mākoņains laiks, dienā mainīgs mākoņu daudzums.

Pēcpusdienā īslaicīgs lietus, iespējams pērkona negaiss.

Lēns vējš 2-5 metri sekundē.

Gaisa temperatūra: naktī 13…+15 grādi, rīt dienā 20…22 grādi.

Laika tips 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti