Ziņas vieglajā valodā 14. maijā

Ziņas vieglajā valodā 14. maijā.

Ziņas vieglajā valodā 14. maijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

Latvijas hokejisti uzvar Kazahstānu 

Latvijas vīriešu hokeja izlase pasaules čempionāta trešajā spēlē ar 2:0 pārspēja Kazahstānu.

Latvijas labā vārtus guva Roberts Bukarts un Haralds Egle.

Latvijas izlases vārtus sargāja Kristers Gudļevskis.

Viņš atvairīja visus 26 pretinieku metienus.

 

Gruzijā pieņem protestētāju kritizēto likumu

Gruzijas parlaments pieņēma strīdīgo "ārvalstu aģentu" likumprojektu.

Jau vairākas nedēļas cilvēki pie parlamenta protestēja un pieprasīja likumu nepieņemt.

Protestētāji to dēvē par "Krievijas likumu" , kas kavēs pievienošanos Eiropas Savienībai.

Likums paredz, ka nevalstiskajām organizācijām un medijiem, kas saņem vairāk nekā 20% ārvalstu finansējuma, būs jāreģistrējas kā organizācijām, kas "darbojas ārvalsts interesēs".

Eiropas Savienība, ASV un ANO ir aicinājušas Gruziju nepieņemt šo likumu.

 

Krievija ar aviobumbām uzbrukusi Harkivai

Krievija ar vadāmajām aviobumbām uzbruka Ukrainas pilsētai Harkivai.

Triecienā cieta 12 stāvu dzīvojamā māja Harkivas centrā.

Ievainoti vismaz 20 cilvēki, viņu vidu trīs bērni.

Amatpersonas uzskata, ka Krievija grib iebiedēt cilvēkus, lai viņi pamet pilsētu.

 

Kijivā viesojas ASV valsts sekretārs

Ukrainas galvaspilsētu Kijivu apmeklējis ASV valsts sekretārs Entonijs Blinkens.

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis mudināja Amerikas Savienotās Valstis piegādāt Ukrainai pretgaisa aizsardzības sistēmas.

Tās īpaši nepieciešamas Harkivas apgabalā.

Blinkens apliecināja, ka amerikāņu palīdzība jau ir ceļā uz Ukrainu

 

Tapusi rokasgrāmata rīcībai kara gadījumā

Aizsardzības ministrija sāk kampaņu "Bruņojies ar zināšanām".

Ministrija grib, lai cilvēki zinātu, kā jārīkojas dažādās neparedzētās situācijās.

Izdota rokasgrāmata "72 stundas" jeb "Kā rīkoties krīzes gadījumā".

Tagad būs rokasgrāmata "Kā rīkoties kara gadījumā".

Bukletu jau iespējams izlasīt internetā.

Kampaņas noslēgumā 14 Latvijas pilsētās notiks Nacionālo bruņoto spēku informatīvie pasākumi, kuros ikviens iedzīvotājs varēs pārbaudīt savas zināšanas.

 

Meklē risinājumu alimentu nemaksātāju problēmai

Līdzšinējie centieni atgūt valsts naudu no uzturlīdzekļu parādniekiem izrādījušies neveiksmīgi.

42 tūkstoši cilvēku par saviem bērniem nemaksā alimentus.

Šie cilvēki valstij parādā ir vairāk nekā pusmiljardu eiro.

Šie cilvēki slēpj savus ienākumus.

Viņi saņem algu aploksnēs vai arī pelna ārzemēs.

Likumdevējs un ierēdņi domā par izmaiņām likumos.

Palīgā aicinās uzņēmējus.

 

Mūžībā devusies aktrise Baiba Indriksone

92 gadu vecumā mūžībā devusies tautā iemīļotā teātra un kino aktrise Baiba Indriksone.

Atvadīšanās no aktrises būs pirmdien, 20. maijā, no pulksten 12.00 līdz 13.00 Nacionālā teātra Baltajā zālē.

Nacionālais teātris bija Baibas Indriksones mūža darba vieta.

Aktrise pazīstama arī pēc daudzām lomām populārās latviešu filmās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti