Ziņas vieglajā valodā 13. augustā

Ziņas vieglajā valodā 13. augustā

Ziņas vieglajā valodā 13. augustā
00:00 / 04:45
Lejuplādēt
Rosinās bankām noteikt obligātu uzņēmuma ienākuma nodokļa maksāšanu avansā

Finanšu ministrija ieteiks valdībai atbalstīt obligāto uzņēmumu ienākuma nodokļa avansa maksājumu bankām. Tas būtu 20% apmērā no iepriekšējā gada peļņas.

Kā vēstīts, vairākas bankas Latvijā 2023. gada pirmajā pusgadā strādāja ar gandrīz trīs reizes lielāku peļņu nekā pērn.

Nevalstiskas organizācijas rosina nodrošināt finansējumu latgaliešu rakstu valodas apguvei

19 latgaliešu nevalstiskās organizācijas kopīgā vēstulē aicina no jaunā mācību gada nodrošināt finansējumu latgaliešu rakstu valodas apguvei Latgales skolās.

Vēstulē sacīts, ka tas stiprinātu latgaliešu pašapziņu un piederības izjūtu valstij. Tas arī mazinātu rusifikācijas riskus.

Aprēķināts, ka latgaliešu rakstu valodas programmas ieviešana visās Latgales skolās izmaksātu ap 800 tūkstošiem eiro gadā. Šobrīd interesi par šādu programmu izrādījušas 46 no aptuveni 200 skolām. Tāpēc vismaz pirmajos gados nepieciešamais finansējums būtu mazāks.

Aglonā sākas katoļticīgo svētki

Ir sākušies ikgadējie katoļticīgo svētki Aglonā – Vissvētākās Jaunavas Marijas debesīs uzņemšanas svētki.

Daudzi svētceļnieki šajās dienās ir sastopami pa ceļam uz Aglonu. Daudziem līdzi ir arī bērni. Viņi ceļā mēro daudzas dienas.

Svētki Aglonā turpināsies līdz otrdienai.

Krievijas karaspēka apšaudēs Hersonas apgabalā septiņi cilvēki gājuši bojā

Krievijas karaspēks svētdien apšaudīja Hersonas apgabalu.

Tur miruši septiņi cilvēki, tostarp divi bērni. Viens no bērniem bija 23 dienas veca meitenīte, bet otrs bija 12 gadus vecs zēns. Nogalināti arī viņu vecāki.

Uzbrukumos kopumā ievainoti 13 cilvēki.

Ukrainā frontes līnijā ļoti daudz mīnu 

Vietām Ukrainas frontes līnijā daļās var atrast līdz pat piecām mīnām vienā kvadrātmetrā zemes. Tā laikrakstam sacījis Ukrainas aizsardzības ministrs Oleksijs Rezņikovs. Viņš norādījis, ka tas būtiski aizkavēs Ukrainas karaspēka virzību.

Rezņikovs uzsvēris, ka Ukrainai ļoti nepieciešamas vairāk atmīnēšanas iekārtu.

Havaju salās pieaug savvaļas ugunsgrēkos bojāgājušo skaits 

Bojāgājušo skaits savvaļas ugunsgrēkos Havaju salās pieaudzis līdz 93 cilvēkiem.

Visi cilvēki gājuši bojā Maui salā, kur otrdien izcēlās ugunsgrēks. Tas strauji pārņēma gadsimtiem seno piejūras pilsētu Lahainu.

Ugunsgrēki Maui salā radījuši zaudējumus sešu miljardu dolāru vērtībā. Salas rietumos pilnīgi vai daļēji nopostītas vairāk nekā divi tūkstoši ēku. No tām lielākā daļa bija dzīvojamās mājas.

Bangladešā 55 bojāgājušie 

Plūdos un zemes noslīdējumos Bangladešā pēdējās divās nedēļās gājuši bojā 55 cilvēki.

No krastiem izgājušas vairākas upes un simtiem ciemu ir applūduši. Plūdu dēļ 23 tūkstoši cilvēku vairākas dienas bija nošķirti no ārpasaules. Ir nodarīti postījumi tūkstošiem ēku.

Latvijas riteņbraucēja uzvar pasaules čempionātā junioriem

Veronika Monika Stūriška svētdien izcīnīja zelta medaļu pasaules junioru čempionātā BMX riteņbraukšanā. 

Stūriška finālā aiz sevis atstāja austrālieti Sjennu Pelu un amerikānieti Avu Korliju.

Edgars Langmanis junioru čempionāta BMX riteņbraukšanā finālbraucienā nokrita un finišēja septītais.

Laika ziņas

Naktī Latvijā būs lielākoties mākoņains. Vietām austrumos gaidāms neliels īslaicīgs lietus. Atsevišķos rajonos veidosies migla. Pūtīs lēns vējš līdz 5 metriem sekundē un gaisa temperatūra naktī būs 13.. 18 grādi.

Pirmdien būs mainīgs mākoņu daudzums, bet būtiski nokrišņi nav gaidāmi. Pūtīs lēns vējš un gaisa temperatūra valstī būs no 21 līdz 26 grādiem.

Rīgā nokrišņi nav gaidāmi, pūtīs lēns vējš un gaisa temperatūra naktī 15..17 grādi, bet dienā 23.. 25 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti