Ziemas sezona oficiāli sāksies 1. novembrī. Automašīnas, kas aprīkotas ar kaisīšanās iekārtām un sniega lāpstām, traktori, ekskavatori un buldozeri ziemā rūpēsies, lai ceļi būtu notīrīti un nokaisīti. Drīz tiks piegādātas arī 14 jaunas ziemas dienesta automašīnas.
Pierīgas ceļu kaisīšanāi sagatavotajā sāls kaudzē ir pusotra tūkstoša tonnu sāls. Ja ziema būs barga – iztērēs diezgan ātri. Kopumā sezonai ir sagādāti vairāk nekā 50 tūkstoši tonnu tehniskās sāls un sagatavoti aptuveni 30 tūkstoši tonnu smilts un sāls maisījuma. Krājumi pēc vajadzības tiks papildināti. Sāli Latvijas ceļiem piegādā no Vācijas un Baltkrievijas.
„Parasti ziemas tēriņš ir ap 20 miljoniem latu. Es uzskatu, ka tas tēriņš ir pārāk liels un mūsu prasības pret ziemas kvalitāti uzturēšanai ir pārāk pārspīlēta, Somijā ceļi tiek uzturēti ar mazākām prasībām," savu viedokli pauž Vladimirs Kononovs, AS "Latvijas autoceļu uzturētājs" valdes priekšsēdētājs.
Ceļu uzturētāji uzsver, ka ir gatavi ziemai, un noraida visus pārmetumus, kas parasti izskan, sākoties snigšanai. Speciālisti saka – pēc likuma viņiem ir jāsāk kaisīt ceļus aptuveni trīs stundas pēc atkalas, bez daudzi šoferi to grib uzreiz. Ceļu pārvaldnieki arī norāda – atbildība par drošību uz ceļa ziemas periodā jāuzņemas arī autovadītājiem.
Par gatavību ziemas sezonai šodien paziņoja arī Rīgas domes Satiksmes departamentā. Novembrī un decembrī ielu uzturēšanai galvaspilsētā plānots iztērēt ap diviem miljoniem latu. Bet diezgan droši var prognozēt, ka pirmais sniegs uz ielām un ceļiem radīs pamatīs haosu.