No 17 Grobiņas sākumskolas 2.b klases skolēniem šobrīd šahu spēlē 16, lai gan sākotnēji to pratuši vien pieci bērni. Viņi bijuši tie, kas spējuši ieinteresēt un aizraut klasesbiedrus, kā arī mudinājuši tos apmeklēt šaha pulciņu, lai apgūtu spēles noteikumus.
“Es 1.klasē uzvarēju puišus, tagad viņi ir uztrenējušies un ir grūtāk,” atklāj 2.b klases skolniece Lauma. Tikmēr Pauls pamanījis, ka viņa sekmes matemātikā un latviešu valodā ir uzlabojušās.
Šaha spēle garajā starpbrīdī ir laba alternatīva telefoniem un planšetēm – uzskata klases audzinātāja. Šādu izvēli veicinājuši skolēnu vecāki, kuri sarūpējuši šaha komplektus. Tagad ik mēnesi tiek rīkoti klases turnīri. Oktobrī vien izspēlētas 133, bet novembrī 179 spēles. Azartu un sacensību garu veicina uzskatāmā rezultātu tabula, arī diplomi un medaļas.
“Tur, kur parādās turnīra tabulas, kur parāds zīmodziņi, tur azarts. Tā kā telefoni mums vairs nav aktuāli, vismaz skolas laikā,” stāsta Grobiņas sākumskolas 2.b klases audzinātāja Inga Mikuļska.
No pagājušā mācību gada divreiz nedēļā skolā ir iespēja apmeklēt šaha pulciņu. Kā stāsta tā vadītāja Rudīte Bērziņa, sākumā šaubījusies, vai skolēniem maz būšot interese. Taču pieteikušies 70 dalībnieki no visām klašu grupām, kas arī uzcītīgi turpinot iesākto. “Sacensībās grib spēlēt visi, bet nolikums ir nolikums. Šobrīd bērni cīnās par to, lai tiktu skolas izlasē,” stāsta šaha pulciņa vadītāja.
Kā uzskata skolas direktore, šahs varētu kļūt par vēl vienu no profesionālās ievirzes programmām līdztekus mājturības, mūzikas un sporta virzienam. Tas ļautu attīstīt skolēnu analītisko domāšanu un intelektuālo potenciālu.