Viens no izplatītākajiem ceļu satiksmes negadījumu cēloņiem ir braukšana pie sarkanās gaismas. To apliecina arī LMT (''Latvijas Mobilais telefons'') radītais transporta monitoringa risinājums – viedā sarkanās gaismas kamera –, tikai vienā Rīgas krustojumā tā fiksējusi teju 9000 situāciju, kad autovadītāji šķērsojuši krustojumu pie sarkanās luksofora gaismas.
LMT prezidents Juris Binde norādīja, ka autovadītāji apzinās – pie katra krustojuma nolikt policistu nav iespējams, tādēļ noteikumus var pārkāpt. Pēc Bindes teiktā, ieviešot satiksmes uzraudzības sistēmā modernās tehnoloģijas, kas balstītas mākslīgajā intelektā, un mainot satiksmes pārkāpumu detektēšanas un sodu piemērošanas procesus, nākotnē varētu uzlabot ne tikai sabiedrības un satiksmes drošību, bet arī braukšanas kultūru Latvijā.
Binde norādīja, ka viedie satiksmes uzraudzības un analīzes risinājumi ir viegli un ātri uzstādāmi, tie ir efektīvi, jo fiksē ikvienu pārkāpumu bez izņēmuma un ļauj iegūto informāciju ērti apstrādāt kontrolējošajām iestādēm. Tāpat kā priekšrocību Binde min faktu, ka satiksmes kontrolei nav nepieciešama cilvēka klātbūtne, līdz ar to ekspluatācijā šādi risinājumi ir ekonomiskāki nekā cilvēkresursos balstītie. Vienlaikus LMT prezidents atgādināja, ka risinājums tikai fiksē faktu un sagatavo policijai ērti izmantojamus datus, bet pats nepieņem lēmumu par pārkāpumu – tam arī turpmāk būs nepieciešama policijas amatpersonas iesaiste, gluži tāpat kā ātruma kontrolēšanā satiksmē ar fotoradariem.
LMT izstrādātais risinājums, kas ar datorredzes palīdzību ļauj fiksēt sarkanās gaismas luksofora signāla un sabiedriskā transporta joslas satiksmes pārkāpumus, Rīgā, Krustabaznīcas ielas un Brīvības ielas krustojumā, sadarbībā ar Rīgas domes Satiksmes departamentu tika uzstādīts 2020. gada martā.
Pašlaik risinājums strādā testa režīmā un tikai fiksē pārkāpēju skaitu, tos neidentificējot, lai gan viedā kamera var nolasīt arī numurzīmju informāciju, tādējādi nākotnē ļaujot likumsargājošajām iestādēm sodīt tos autobraucējus, kuri neievēro sarkano signālu luksoforā. Ar viedo sarkanās gaismas kameru var aprīkojot jebkuru luksoforu, galvenais, lai būtu vieta kameras piestiprināšanai, pieejams elektrības pieslēgums un mobilais datu pārraides tīkls. Kamerai nav jābūt savienotai ar luksofora sistēmu, lai noteiktu, kad nomainījies gaismas signāls.