Rožukalne: Mediju satura pirkšana – nopietna problēma

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem un 5 mēnešiem.

Latvijā mediju satura pirkšana kļuvusi par lielu problēmu, kas degradē mediju vidi un inficē to ar negodīgu saturu. Lai mediju un reklāmas jomas lēni nezaudētu līmeni un neaizietu bojā, ir jāmeklē problēmas risinājumi, atzīst Latvijas Žurnālistu asociācijas (LŽA) priekšsēdētāja Anda Rožukalne.

Par satura pirkšanas problēmām piektdien paredzēts spriest LŽA rīkotajā konferencē „Mediju saturs – bagātība vai lēts produkts?", kuru no pulksten 10.00 varēs vērot arī portālā „LSM" videotiešraidē.

Intervijā „Rīta Panorāmai" Rožukalne uzsvēra, ka satura pārdošana, inficējot medijus ar negodīgu saturu, nav devusi nozīmīgu labumu medijiem. Runāt par šo jautājumu ierosinājuši sabiedrisko attiecību profesionāļi, kas arī uzskata – „nevar vairs dzīvot inficētajā atmosfērā, kur profesionālā kvalitāte neko nenozīmē".

"Pēc reklāmas nozares pārstāvju teiktā, pirktie materiāli dod mazu efektu, un tikai ilgstoši un ar milzu ieguldījumiem no tiem ir kāda atdeve, bet tie padara mediju vidi negodīgāku, apgrūtinot darbu tiem, kas piedāvā profesionālu saturu un veido godīgas attiecības ar reklāmas devējiem," intervijā Latvijas Radio stāstīja Rožukalne.

Situāciju daļēji var atrisināt dažu mediju aiziešana no tirgus, ja tie nespēs pastāvēt, taču ir jāmeklē arī citi risinājumi. Rožukalne intervijā Latvijas Radio pauda, ka viens no iespējamiem risinājumiem ir mediju, reklāmas un sabiedrisko attiecību nozares vienošanās, ka „mēs gribam sasniegt kādu jaunu pakāpi, jaunu kvalitāti". Lai šīs jomas lēni nezaudētu līmeni un neaizietu bojā, jāvienojas par noteikumiem, atzina Rožukalne.

Rožukalne „Rīta Panorāmai" pauda, ka ir jāatsakās no šādas negodīgas prakses, uz kuras fona mediji, kas nevēlas pārdot savu saturu, kļūst par zaudētājiem. Problēmas rada vāju uzņēmumu piepildīts tirgus, mediji cenšas uzrunāt vienu un to pašu auditoriju un reklāmdevējus, un tirgū ir maz naudas uz katru, tāpēc, lai nopelnītu kaut cik papildus, notiek satura pārdošana, Latvijas Radio klāstīja Rožukalne. Turklāt Latvijā esot arī tādi mediju īpašnieki, kuri satura pārdošanu uzskata par pamata biznesa modeli.

Intervijā Latvijas radio LŽA vadītāja atzina, ka problēmas ar pārdoto saturu ir ikdienas prakse, tas sāpīgs jautājums, kas „viļāts aizkulisēs", bet šodien konferencē par to mēģinās runāt atklāti.

Konferencē paredzēts arī spriest par mediju politiku un to, vai valstij ir jāpieņem kādi lēmumi mediju jomā, vai jāatbalsta neatkarīgie mediji, ņemot vērā Latvijas situāciju – mazo tirgu, kas nespēj nodrošināt pietiekami kvalitatīvu mediju vidi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti