Arhitekta Jāņa Lejnieka ieskatā tas ir “pilnīgi arhaisks dizains – nav ne jumtiņu pāri atkritumiem, ne kur nospiest izsmēķi, tās atrodas diezgan zemu, līdz ar to dažkārt aizlido tas izsmēķis garām, un nav ērti izmešanai”.
Par atkritumu tvertnēm sabiedriskā transporta pieturvietās atbild Rīgas domes Satiksmes departaments un, izrādās, šāds dizains izvēlēts tehnisko specifikāciju dēļ.
“Tehniskajā uzdevumā, kad bija pasūtījums, viens no nosacījumiem bija, lai tās nevarētu izdemolēt, aiznest, sadedzināt. Īstenībā tām prasībām tās arī ir atbilstošas,” skaidroja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs.
Atkritumu tvertnes ir uzstādītas arī citu Latvijas pilsētu sabiedriskā transporta pieturvietās, kur šī problēma ir atrisināta arī ar modernu dizainu.
Bet Rīgas tvertnes “nav ne glītas, ne praktiskas, un, es domāju, ka vajadzētu paskatīties vispār, kāpēc tās ir izliktas”, sprieda Lejnieks.
Reinbahs atzina, ka “šobrīd pieaug prasības pret estētisko izskatu. Šajā ziemas sezonā – īpaši Ģertrūdes ielas seguma atjaunošanas un projektēšanas periodā mēs arī piestrādāsim pie šāda varianta un mēģināsim dabūt jaunu miskastes tēlu”.
“Katrai pilsētai ir jāstrādā ar savu vizuālo tēlu, un mēs arī to darīsim,” piebilda Reinbahs.
“Mēs pa šo ziemas sezonu izstrādāsim jaunu dizainu miskastēm un liksim arī šo pozīciju nākamā gada budžetā, un, tiklīdz būs rezultāts, mēģināsim šo Rīgas tēlu uzlabot,” solīja Reinbahs.
Rīgā kopumā ir vairāk nekā 1500 sabiedriskā transporta pieturvietu.