Lēmumu no 2023. gada pāriet uz elektronisku saziņu ar nekustamā īpašuma nodokļa atlaižu saņēmējiem Rīgas dome pieņēma jau pagājušā gada decembrī. Cerība ir tādējādi atvieglot dzīvi pašvaldībai un iedzīvotājiem, kā arī saudzēt dabu.
"Lai palielinātu elektronisko dokumentu apriti, kas ir ar mērķi taupīt gan pašvaldības budžeta līdzekļus, gan dabas un energorsursus," paskaidroja Rīgas domes Pašvaldības ieņēmumu pārvaldes priekšnieks Ilmārs Ziedonis.
Pašlaik pašvaldības Ieņēmumu pārvalde saņem daudz zvanu un jautājumu no satrauktiem rīdziniekiem, kuri līdz šim ar pašvaldību sazinājās papīra formātā. Tādēļ domē uzsver – viņiem nav jāsteidzas izveidot oficiālo e-adresi vai e-pastu jau līdz 1. janvārim.
"2023. gads uzskatāms par pārejas periodu, kad iedzīvotāji varēs to nokārtot līdz nākamā gada 15. decembrim," skaidroja Ziedonis.
Iedzīvotājiem, kuri jau šobrīd lieto oficiālo elektronisko adresi, nav jādara nekas. Cilvēkiem, kuriem nav oficiālās e-adreses, bet kuri ikdienā lieto kādu parasto e-pastu, līdz nākamā gada 15. decembrim jāinformē pašvaldība, uz kuru e-pastu viņi vēlas sazināties par nekustamā īpašuma nodokļa jautājumiem. Sīkāka informācija, kā to izdarīt, pieejama portālā "pip.riga.lv" vai pa informatīvo tālruni 80000850.
Prasība par e-saziņu neattieksies uz pensionāriem, 1. un 2. grupas invalīdiem, politiski represētajiem, Čornobiļas avārijas upuriem un seku likvidētājiem, kā arī maznodrošinātajiem un trūcīgajiem rīdziniekiem. Viņi atlaides saņems tāpat kā līdz šim. Vienīgi – ja attiecīgais statuss saņemts nesen, ieteicams par to informēt pašvaldību. Tāpat jārīkojas arī gadījumā, ja cilvēks neiekļaujas nevienā no minētajām kategorijām, bet kādu citu objektīvu iemeslu dēļ e-saziņu nelieto. Šos gadījumus pašvaldība izvērtēs individuāli. Dome sola respektēt faktu, ka ne visi iedzīvotāji ir prasmīgi interneta lietotāji.