Skolotājas Aina Tovstuļaka un Agita Zubriļena sagatavojušas metodes, kas ikdienā lieliski palīdz un ir vienkāršas. Tā, piemēram, ar divu krāsu glāzītēm uz galda skolēns bez vārdiem var skolotājam pateikt – saprot vai nesaprot uzdevumu. Bērnu vārdi uz kociņiem lieti noder, lai stundā pie vārda būtu tikuši visi skolēni, nevis tikai aktīvākie. Ar aizrautību skolotāji izspēlēja atmiņu spēli, kuru var izmantot jebkurā mācību priekšmetā.
"Jo skolotājs ir metodēm bagātāks savā darbā, jo veiksmīgāks ir savā darbā," saka sākumskolas skolotāja un direktores vietniece audzināšanas darbā Aina Tovstuļaka. Viņu papildina Kuldīgas pamatskolas Basu filiāles skolotājs Andris Lagzdiņš. "Stundu var vadīt dažādi. Taču galvenais mērķis ir panākt, lai katra spēle būtu ar konkrētu mērķi kaut ko iemācīt," norāda Lagzdiņš.
Tuvojoties jaunajam mācību gadam, Kuldīgas novadā ik reizi notiek mācību priekšmetu metodisko apvienību sanāksmes, lai pārrunātu gada aktualitātes. Šoreiz Izglītības pārvaldei radusies ideja mainīt šo ierasto kārtību, lai skolotāju satikšanās pēc vasaras brīvlaika būtu lietderīgāka un radošāka. Novada skolotāji, kuri ieguvuši ceturto pedagogu profesionālās darbības kvalitātes pakāpi, tika aicināti vadīt meistarklases saviem kolēģiem un dalīties ar savām metodēm. Skolotāji atzina, ka guvuši interesantas idejas. "Man patika šī spēle, un es jau filozofēju, kā es to varētu pārveidot interaktīvā veidā, strādājot ar tāfeli. Bērniem patīk visādas spēles," vērtē Vilgāles pamatskolas skolotāja Dina Zvejniece.
Viņai piekrīt mājturības un tehnoloģiju skolotājs Māris Saulgriezis. "Es esmu pieskicējis lietas, kuras izmantošu un kuras ir svarīgas ikdienas procesā," norāda skolotājs.
Izglītības pārvaldē atzina, ka ir iecere šādu pasākumu rīkot arī citus gadus, dodot iespēju meistarklases vadīt arī tiem pedagogiem, kas vēlas iegūt ceturtās pedagogu profesionālās darbības kvalitātes pakāpi.