FINĀLS: Labdarības maratonā «Dod pieci!» šogad saziedoti 120 046 eiro

Labdarības maratonā "Dod pieci!" šogad saziedoti 120 046 eiro, kas caur Ziedot.lv un “Plecs” tiks novirzīti bezmaksas jauno vecāku atbalsta un mācību programmas izveidošanai un ieviešanai visā Latvijā. Trīs dīdžeji – Toms Grēviņš, Magnuss Eriņš un Marta Grigale pēc 148 stundu tiešraides ētera, kurā atskaņoja tikai ziedotāju izvēlētu mūziku, ir pametuši stikla studiju.

Pērn "Dod Pieci" labdarības maratonā saziedoti saziedoti kopumā 358 121,87 eiro, 2016.gadā nepilni 191 000 eiro, 2015.gadā – nepilni 136 000 eiro, bet 2014.gadā – nepilni 65 000 eiro.

“Šī gada maratons ir bijis pats jaudīgākais "Dod pieci!"vēsturē, izraisot lielu rezonansi mūsu līdzcilvēkos.

Tieši diskusijas, kas radās par "Dod pieci!" tēmu, ir pats svarīgākais – ledus ir salauzts. Mēs, tēti un mammas, sākam pārdomāt, cik daudz laika pavadām kopā ar bērniem. Un tā sajūta, ka ar maratona noslēgumu nekas nebeidzas, bet tikai sākas, ir brīnišķīga. Saziedotās summas apmērā jau no pavasara visiem jaunajiem vecākiem būs iespēja saņemt zināšanas un atbalstu, lai audzinātu patiesi laimīgus bērnus! Paldies ikvienam atbalstītājam un ziedotājam. Un paldies ikvienam tētim un mammai, kas ir ar bērniem kopā pa īstam. Apskaujiet viņus. Dariet to daudz, vismaz astoņas reizes dienā!” maratona noslēgumā saka viens no stikla studijas dīdžejiem Toms Grēviņš.

“Šī gada "Dod pieci!"maratons labdarību pacēla jaunā līmenī, lai mēs cīnītos nevis ar sekām, bet ieguldītu nākotnē un risinātu problēmas jau pašā saknē.

Pērnā gada maratonam #SalaboBērnību nebūtu jēga, ja mēs šogad neietu dziļāk un nedomātu par mehānismiem, kā panākt to, lai bērni paliek ģimenēs un it patiesi laimīgi,” atzīst Rūta Dimanta, labdarības organizācijas Ziedot.lv vadītāja, kura ir kopā ar Latvijas Radio organizēto pasākumu jau kopš tā pirmsākumiem.

148 stundu laikā stikla studijā viesojās gandrīz simts grupas, vairāk nekā 50 tēmas eksperti un viesi, uzklausīti vairāk nekā 200 ģimeņu pieredzes stāsti par attiecībām starp vecākiem un bērniem. Tāpat ēterā atskaņotas vairāk nekā 1100 ziedotāju izvēlētās dziesmas. Tā ir apmēram piektā daļa no kopējā ziedoto dziesmu skaita - tās dziesmas, kuras stikla studijā nepaspēja izskanēt, tiks atskaņotas Latvijas Radio 5 – pieci.lv ēterā katru sestdienu no pulksten 17.00 līdz 20.00.

Līdzīgi kā citus gadus, visvairāk ziedotāji balsojuši par latviešu izpildītāju dziesmām un par ziedojumiem izvēlēto dziesmu TOP10 ir tikai viena ārzemju mākslinieka dziesma – Lady Gaga un Dredlija Kūpera (Bradley Cooper) kompozīcija “Shallow” (2.vieta). Ziedotākā ir šī gada maratona himna “Apskāvieni cik”, kuru izpilda Māra Upmane-Holšteine, Goran Gora un grupa My Radiant You (ziedota 50 reizes). Trešajā vietā Intars Busulis ar kompozīciju “Miglas rīts”. Secīgi topā, ierindojas MESA “Vērtības”, Prāta Vētras “Mana Dziesma”, Brāļu Ziemeļu “Uzsniga sniedziņš balts” Latvijā populāru dziedātāju kopkora dziesma “Kaut kur ziemeļos – Divas dvēseles”, Tev Tuvumā izpildītā “Gaismiņ teci man pa priekšu”, Knīpas un Knauķi “Piparkūkas danco” un Prāta Vētras “Šokolādes saldējums”.

Dārgākās kompozīcijas, kas izvēlētas 2018. gada "Dod pieci!" labdarības mērķa atbalstam ir MESA “Vērtības” (5270 EUR),

tai seko The XX “Seasons Run” (5005 EUR), Sudden Lights kompozīcija “Just Fine” (3169 EUR) uzņēmuma “Līmenī” darbinieku izpildītā “Betona sirds” (2200 EUR),  Pearl Jam “Just Breathe” (2000 EUR),  Kings of Leon  “Last Mile Home” (1500 EUR), Intars Busulis “Viss ir iespējams” (1020 EUR), John Surman “Portrait of a Romanti” (1000 EUR), Māra Upmane-Holšteine, Goran Gora & My Radiant You  izpildītā "Dod pieci!" 2018 himna “Apskāvieni cik” (885 EUR) un Elbow izpildītā “Lippy kids” (710 EUR).

Šogad pirmo gadu norisinājās "Dod pieci!" labdarības izsole, kurā kopā savākti 4431 eiro.

Akcijas atbalstītāji, kuri piedalījās izsolē savā īpašumā ieguva ceļojumu uz Apvienotajiem Arābu Emirātiem kopā ar dziedātāju Ralfu Eilandu, iespēju filmēties grupas Bermudu Divstūris nākamā gada grāvēja video klipā, iespēju pēc koncerta dzert šampanieti kopā ar Intaru Busuli un citas lieliskas emocijas un aizraujošus mirkļus kopā ar Latvijā populāriem cilvēkiem.

Grupa Singapūras Satīns labdarības maratona atbalstam rīkoja īpašu festivālu “ŠE Desmit!”, kurā labdarības maratona mērķim saziedoti 3124,8 EUR. Festivālā iesaistījās arī grupa Čipsis un Dullais, Sudden Lights, Pirmais Kurss, Edavārdi un DJ Niks Evalds.

Jau ziņots, ka pirmdienas, 17. decembra, vakarā Latvijas radio dīdžeji Toms Grēviņš, Magnuss Eriņš un Marta Grigale devās īpaši labdarības maratonam izveidotā stikla studijā Doma laukumā, kurā pavadīs sešas diennaktis, atskaņojot klausītāju izvēlētās dziesmas par ziedojumiem. Šī gada "Dod pieci!" mērķis bija vākt ziedojumus jaunas, bezmaksas atbalsta un mācību programmas izveidošanai un ieviešanai jaunajiem vecākiem visā Latvijā, lai vairotu vecāku zināšanas par bērna attīstību un drošas piesaistes nozīmi un veidošanu ar bērnu.

Mācību programmu veido atbalsta biedrība „Plecs” sadarbībā ar nozares profesionāļiem - nodibinājuma „Centrs Dardedze” valdes locekli Lailu Balodi, BKUS Bērnu psihiatrijas klīnikas vadītāju, bērnu psihiatru Ņikita Bezborodovu, ģimenes psiholoģijas centra „Līna” dibinātāju, psiholoģi un psihoterapeiti Vitu Kalniņu, psiholoģi un psihoterapeiti Andriju Likovu, biedrības „Tēvi” vadītāju Elīnu Kļaviņu un citiem.

Šī gada maratona laikā saziedotie līdzekļi caur Ziedot.lv tiks novirzīti jaunas bezmaksas mācību programmas ieviešanai. Jau no 2019. gada pavasara jaunajiem vecākiem visā Latvijā būs iespēja apmeklēt psiholoģisku un praktisku mācību programmu, kas sniedzas tālāk bar bērna fizisko aprūpi un zīdīšanu, īpašu vērību veltot drošas piesaistes veidošanai ar bērnu. Katri pieci eiro nodrošina pusstundu praktisku un psiholoģisku mācību  - daļu no jaunās mācību programmas 21 stundas apjomā.

 

Saistītie raksti
4 komentāri
Kaspars Petersons
Vai tiešām jums ar Grēviņu priekšgalā nav neviena pozitīva tēla ,ja uzskatāt ka visiem Latvijas vecākiem vajadzētu psihologa konsultācijas,kā audzināt savus bērnus....!Iepriekšējos gadus ,mani riktīgi uzrunāja Pieci un stikla studija- mērķis un redzējums ,kas un kā!?Baigie malači!?. Bet šī gada mērķis- kā ,lai smukāk un pieklājīgāk pasaku- galīgi garām ??! Īsais variants jūs vācat naudu ,lai varētu samaksāt psihologiem,kas "itkā" mācīs jaunos vecākus pareizi dzīvot ???+ mērķa auditorija-,neizglītotas ģimenes visdrīzāk nebūs pat ieinteresētas apmeklēt šādus kursus to nevar iemācīt no lapiņas vai kaut kādos kursos...Tas vienkārši ir jājūt.Un pats sākums nav grūts mums visiem bija 9 mēneši ,lai sagatavotos-noskaidrotu lietas kuras satrauc ,utt...Nav vienas pareizas audzināšanas metodes,katrs mazulis un vecāki ir personības ....Varbūt vienkārši daži nav radīti būt vecāki...(Un šie kursi to nemainīs).Aizvien paliek atklāts jautājums-kas ir mērķauditorija?
Anonīms lietotājs 22483
Vai akcijas veidotāji ir aizdomājušies par tiem cilvēkiem, kas strādā veikalos, ražošanas uzņēmumos, policijā, medicīnā, kur maiņas ir 12 stundu garas. Vai viņiem pēc tām 12 stundām iet uz kursiem? Vai atteikties no idejas par bērniem definitīvi. Varbūt vajag sākt ar aicinājumu uzņēmumiem padomāt par cilvēcīgām maiņām, kas savienojamas ar ģimenes dzīvi un bērnu audzināšanu, tas var pat palīdzēt uzlabot demogrāfisko situāciju. Jo jūs katru dienu diendienā satiekat un esat atkarīgi no cilvēkiem, kas strādā 12 stundu maiņas. Un ne jau tāpēc, ka rausēji. Vienkārši tāda ir vide valstī, tāda attieksme pret darbiniekiem, tā ir norma. Varbūt Grēviņam un Dimantai liekas, ka tā Aibes pārdevēja, Valmieras stikla strādnieks, medmāsa Stradiņos vai strādnieks kādā no Ādažos izvietotajām ražotnēm ir baigais rausējs, kuram vajag kursus, kur macīs mīlēt savu bērnu, realitātē viņam nav lielas iespējas izvēlēties citu darbu. Viņš nerauš. Viņš ķepurojas ar savu mazo algu un bērnu.
Konstance Kalniņa
Gluži manas domas.Tas "tētis māk..."vairs nebija paciešams.Un konsultācijas vecākiem-kādas tās būs?Kas būs konsultanti?Pilnīgi nesaprotama akcija.
Anonīms lietotājs 22483
Godīgi sakot, es domāju, ka šogad cilvēki atviegloti uzelpo, ka beidzotm tas ir beidzies, nebūs jāklausās tās tizlās, uzbāzīgās reklāmas un visādi pekstiņi. Žēl, protams, ka šīm muļķībām tika saziedots tik daudz, jo ziedojumu nauda nav neizsmeļams resurss, sevišķi, ja akcijas tiek rīkotas, lai vāktu šādiem mērķiem. Šī nauda citur būtu vairāk noderējusi. Portāla delfi akcijā "Stiprini stipros" tikai nepilni 46 000. Piedodiet, bet kam vajag vairāk: tam, kas piekalts mājai un smagi slimam tuviniekam, ko tas kopj bez valsts atbalsta un neauzkrauj valstij un sociālalajai sistēmai, neiebāž pansionātā? Vai psihologiem, kuriem nav lāga darba, sak, lai uztaisa PROGRAMMU kaut kādu? Tāds šausmīgs liekulības tirgus!
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Populārākie
Interesanti