Bez papildu dotācijas «Rīgas satiksmei» jāceļ biļešu cenas vai jāpārskata atlaides

Uzņēmumam “Rīgas satiksme” šogad nepieciešamā dotācija no pilsētas budžeta par 20 miljoniem eiro pārsniedz solīto, tāpēc būtu vai nu jāpalielina pašvaldības atbalsts, vai jāceļ biļešu cenas, vai jāatsakās no atvieglojumiem pasažieriem – atlaidēm un bezmaksas pārvadājumiem.

ĪSUMĀ:

  • “Rīgas satiksmei” šogad nepieciešamā dotācija par 20 miljoniem eiro pārsniedz solīto.
  • Mērs Burovs iepriekš sacīja, ka dotācija būs tāda pati kā pērn – 130 miljoni.
  • Taču kopumā uzņēmumam vajadzīgi 150 miljoni eiro.
  • Izmaksu kāpumu diktē palielinātā degvielas cena un darba algas.
  • Tādējādi viena brauciena pašizmaksa ir izaugusi līdz 1,35 eiro.
  • Uzņēmuma vadītāja: Iepriekš braucienu pašizmaksa netika pareizi aprēķināta.
  • Uzņēmuma vadītāja: Domei būs jāizšķiras, kuru ceļu iet.
  • Dome var palielināt dotācijas, celt biļešu cenas vai samazināt atvieglojumus.
  • Pašlaik skaidrības par dotācijas apmēru nav.    

Uzņēmumam “Rīgas satiksme” domes dotācijas šogad būs tādā pašā apmērā kā pērn jeb 130 miljoni eiro, tā ir paziņojis Rīgas mērs Oļegs Burovs no “Gods kalpot Rīgai”.

Bez papildu dotācijas «Rīgas satiksmei» jāceļ biļešu cenas vai jāpārskata atlaidesEdgars Kupčs

    Kompānijas prasījumi, ko dome plāno skatīt nākamnedēļ, rāda 150 miljonu eiro vēlmes, lai segtu zaudējumus, ko rada pārāk zemās biļešu cenas un lielais atlaižu klāsts.

    Tādējādi “Rīgas satiksmes” vajadzības šajā gadā ir par vismaz 20 miljoniem lielākas. Izmaksu kāpumu diktē palielinātā degvielas cena un darba algas, kas veido lielākos izdevumu posteņus.

    Tādējādi viena brauciena pašizmaksa ir izaugusi līdz 1,35 eiro.

    Viens brauciens pašlaik maksā 1,15 eiro, bet, pērkot e-talonu vairākiem braucieniem, viens brauciens ir nedaudz lētāks.

    “Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa norādīja, ka iepriekšējos gados braucienu pašizmaksa netika pareizi aprēķināta un uzņēmums gadu laikā akumulēja zaudējumus, ko nesedza pašvaldība par noteiktiem pasažieru pārvadājumiem ar atlaidēm. 

    Innusa norādīja, ka pašvaldībai būs jāskata šis jautājums kopumā – noteiktās atlaides un uzņēmuma spēja nosegt izdevumus.

    “Ja uzņēmumam uzdots pārvadāt pasažierus, tad par to ir jāveic arī attiecīgi samaksa,” uzsvēra Innusa.

    Viņa pauda, ka tas būs pašvaldības lēmums, pa kuru ceļu iet – palielināt dotācijas, celt biļešu cenas vai mazināt atvieglojumus. Pašlaik skaidrības par dotācijas apmēru nav.   

    KONTEKSTS:

    Vasarā gan Burovs atzina, ka “Rīgas satiksmei” 2020. gadā būs nepieciešamas lielākas dotācijas, tiesa, neminot to apmēru. Iepriekš tika lēsts, ka nākamgad dotācijās būs nepieciešami 140 miljoni eiro.

    2019. gadā "Rīgas satiksmei" no rīdzinieku naudas piešķirti 130 miljoni eiro. Rudenī dome vēl piešķīra papildu dotācijas 22 miljonu eiro apmērā.

    2018. gadā "Rīgas satiksme" no rīdzinieku naudas saņēma vairāk nekā 120 miljonus eiro. "Rīgas satiksmes" saistības 2018. gada beigās bija aptuveni 200 miljoni eiro.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Latvijā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti