Sākotnēji bija paredzēts, ka Brasas tiltam veiks kosmētisko remontu. Tad tika secināts, ka tam nepieciešams kapitālais remonts. Pēc laika tomēr nonāca līdz kopsaucējam, ka vienkāršāk un lētāk būtu tiltu uzbūvēt no jauna. Tas viss noticis četru gadu laikā.
"Tas, kas, manuprāt, ir izdevies šim [Rīgas domes] sasaukumam.. Mēs faktiski 2,5 gadu laikā esam gan dabūjuši naudu no nulles, gan ir izstrādāts pilnīgi jauns projekts. Šis nav tilta remonts, šī ir jauna tilta būvniecība," teica Rīgas mērs Vilnis Ķirsis ("Jaunā Vienotība").
Plānots, ka pēc tilta būvniecības pabeigšanas tramvaja satiksmi abos virzienos atjaunos oktobra pēdējās dienās, savukārt pārējo transportlīdzekļu satiksmi plānots atjaunot novembra pirmajā pusē. Pagaidu pārbrauktuvi pār dzelzceļa sliedēm slēgs.
"Tas ir arī būvniecības projekta ietvaros, tāpēc vēl jo vairāk ir svarīgi pēc iespējas ātrāk atjaunot satiksmi šeit, lai varētu būvnieki pievērsties pārbrauktuves slēgšanai. Kamēr satiksme tur notiek, to nedrīkst darīt. Tā ir šī objekta sastāvdaļa, tāpēc tas būs jāizdara," skaidroja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks ("Jaunā Vienotība").
Būvuzraugs uzsvēra – pats process esot bijis neparasts un sarežģīts. Viņš projektā iesaistījies jau kopš paša sākuma.
"Sākot projektu pēc pirmās versijas, mēs jau ieguldījām līdzekļus materiālu iegādei, veidņu pasūtīšanai. Kaut kādas konstrukcijas, armatūras locījumi bija sagatavoti, bet diemžēl tas pēc tam netika izmantots. Tāpēc ka jauns projekts paredz pavisam citus risinājumus. Tas, protams, nebija labi, bet labi ir tas, ka šeit mēs esam uz jauna pārvada. Un tas tiešām, es uzskatu, kalpos atbilstoši, kā paredzēts šīs klases būvēm," teica atbildīgais būvdarbu vadītājs Pāvels Sidorovs.
Tilta aptuvenās izmaksas sasniegušas 15 miljonus eiro.