4. studija

Kāpēc mediķiem, dodoties pensijā, nepieciešama izziņa, ka mācības ilgušas 6 gadus?

4. studija

Kā pavasara veltes sagatavot ziemai?

Kāpēc brauciens ar jauno elektrovilcienu daudziem izrādījies neiespējams?

Stacijās ar zemiem peroniem iekāpšana un izkāpšana no jaunajiem vilcieniem apgrūtinoša

Nedienas ar "Pasažieru vilcienu" kustību šobrīd, šķiet, ir beigušās. Tomēr cilvēki sūdzas, ka ir grūti izkļūt un iekļūt jaunajos elektrovilcienos vagonā. Atsaucoties uz skatītāju jautājumiem, raidījuma "4.studija" komanda pārliecinājās, ka tik tiešām – lai iekāptu jaunajā vilcienā, vajag pamatīgu spēku.

Vilcieni ir, peroni – ne visur

Šobrīd pasažieru pārvadājumiem ir pieejams 21 jaunais elektrovilciens, no tiem divi vienmēr stāv rezervē neparedzētiem gadījumiem. Pasažierus ikdienā pārvadā 17–18 jaunie elektrovilcieni.

Raidījuma "4 studija" skatītāja Dace dalījās ar savu pieredzi, ka, iebraucot Rīgā, no jaunajiem elektrovilcieniem ir gan grūti izkāpt, gan grūti tajos iekāpt, jo nav kur pieturēties un pirmais pakāpiens ir par augstu.

"Es pati dzīvoju Jūrmalā. Jūrmalā mums ar peroniem viss ir kārtībā. Un pati strādāju arī Bulduros, kur ir ērta iekāpšana, izkāpšana. Peroni ideāli. Vilcieni ļoti ērti, skaisti, bet problēmas sākas tad, kad jābrauc uz Rīgu.

Tad es sāku domāt, – ak dies! – kā es izkāpšu. Izkāpt jau var, bet tas sagādā lielas neērtības. Tad es skatos kādu atsaucīgu cilvēku, kurš var man padot roku, kad es kāpju ārā. Jo citādāk ir jāpiedomā, kā tu tiksi, un tas rada nepatīkamu, nekomfortablu sajūtu. Es gaidu ar nepacietību un kā saka – ne tikai es – kad beidzot būs šie jaunie peroni?" vaicā Dace.

Uzņēmuma "Pasažieru vilciens" pārstāvis Edgars Butāns atzīst, ka iekāpšana un izkāpšana no jaunajiem elektrovilcieniem tiešām ir problēma un tiek saņemtas pasažieru sūdzības arī sociālajos tīklos:

"Jaunie elektrovilcieni ir piemēroti pasažieru iekāpšanas un izkāpšanas nodrošināšanai vietās, kur ir augstie peroni. Savukārt tur, kur ir zemie peroni, vides pieejamība tik tiešām ir ierobežota. Iekāpšana jaunajos elektrovilcienos ar esošās izbīdāmās uzbrauktuves palīdzību ir iespējama tikai divās stacijās. Tā ir dzelzceļa stacija "Tukums 1" un Rīgas Centrālās stacijas otrā perona 1. un 10. ceļš," stāsta Butāns.

Akmeņi "Latvijas dzelzceļa" dārziņā

Sociālajos tīklos par neērto iekāpšanu var lasīt sūdzības un jautājumus – Ilze Ostrovska jautā: "Vai tiešām vajadzēs likt "Manabalss" uz balsošanu, lai panāktu, ka parlaments pieņem likumu, kas uzliek par pienākumu Satiksmes ministrijai – Briškenam – uztaisīt jaunos peronus?"

Savukārt Elvis Jansons ar jautājumu vēršas pie valsts uzņēmuma AS "Latvijas dzelzceļš" (LDz): "Stāsts par peroniem, nevis vilcieniem. Bet LDz (atbildīgie par peroniem) nespēja ļoti sarūgtina. Vai tiešām grūti uzlikt pagaidu peronus, īpaši Vecāķos?"

LDz pārstāve Agnese Līcīte skaidro, ka uzņēmums, lai nodrošinātu un uzlabotu vides pieejamību, kā arī ērtības visiem pasažieriem, šobrīd veic vērienīgu modernizācijas projektu.

"Projekta ietvaros visā dzelzceļa elektrificētajā zonā – proti, tas ir Tukuma virziens, Jelgavas līnija, virziens uz Skulti un arī Aizkraukles līnija – tiek veikti modernizācijas darbi, 

tostarp paaugstinot pasažieru platformas. No jaunajām pasažieru platformām jaunajos elektrovilcienos iekļūšana notiek vienā līmenī," klāsta Līcīte.

Visnenoteiktākā situācija patlaban ir Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā. Pielāgot peronus jaunajiem vilcieniem Krustpils, Jelgavas, Skultes un Jūrmalas virzienā plānots līdz šī gada beigām, taču ir liels "bet", jo Rīgas Centrālā  stacija un vēl dažas, kopumā deviņas pieturvietas, kas ir "Rail Baltica" projekta teritorijā, šobrīd ir uz jautājuma zīmes.

Līcīte skaidro, ka paralēli šim projektam notiek arī "Rail Baltica" izbūves projekts, kas paredz pārbūvēt tai skaitā lielo dzelzceļa mezglu – Rīgas Centrālo dzelzceļa staciju. Tādējādi šajā stacijā LDz nekādus pārbūves darbus neveic.

Tuvākajā laikā Rīga bez jauniem peroniem 

Vai un kad mums ir cerības sagaidīt jaunos peronus arī Rīgas stacijā vai vismaz izveidot pagaidu paaugstinātos peronus?

"Rail Baltica" projekta īstenotāja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāve Linda Pastare skaidro: "Saskaņošanā ministrijām ir iesniegts Satiksmes ministrijas gatavotais ziņojums valdībai par "Rail Baltica" projekta tvērumu un īstenošanas plāniem, lai nodrošinātu projekta funkcionalitāti un starpvalstu dzelzceļa līniju savienojumu līdz 2030. gadam. Pašlaik pamattrases caur Rīgu posmā ir izsludināts jauns projektēšanas iepirkums. Šobrīd vēl ir pāragri runāt par konkrētiem nākamajiem soļiem un izbūves termiņiem stacijām un ar to saistīto peronu infrastruktūru, tā kā esošajā makroekonomiskajā situācijā ir jārod tehniski un finansiāli iespējams scenārijs pilnvērtīgākas "Rail Baltica" dzelzceļa funkcionalitātes nodrošināšanai."

Tātad var secināt, ka jaunu peronu "Rail Baltica" teritorijā esošajās stacijās tuvākajā laikā nebūs, ja vien valdība nelems citādi.

"Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā ir saglabājušies šie zemie peroni, no kuriem, jā, diemžēl, jaunajos elektrovilcienos, kā mēs esam dzirdējuši no dažām sūdzībām, cilvēkiem pat ir grūtāk iekļūt nekā vecajos elektrovilcienos, jo tiem nav rokturu, kur cilvēks var pieturēties un vieglāk iekļūt vilcienā," saka Līcīte. "Diemžēl tikai šobrīd "Pasažieru vilciens" ir vērsies pie "Latvijas dzelzceļa", lai apzinātu mūsu infrastruktūru un saprastu, kuras tad ir tās pieturvietas, kurās šī nolaižamā rampa ir izmantojama."

Kad šī izpēte tiks veikta, informāciju iesniegs uzņēmumam "Pasažieru vilciens", lai cilvēki zinātu, kur iespējama rampas nolaišana pēc pieprasījuma.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti