Līdz šim ir apgūti 28 miljoni latu, nepilnus 30% no izmaksām sedz Eiropas fondu nauda.
Pagaidām vēl nav skaidrs, cik daudz naudas īsti pietrūks „Rail Baltica” pirmajai kārtai un kad jautājumu par papildu finansējuma nepieciešamību varētu aktualizēt valdībā.
Satiksmes ministrijas pārstāvis Eiduks skaidroja, ka sadārdzināšanās saistīta ar to, ka atsevišķos iecirkņos bija lielāka nepieciešamība pēc materiāliem: balasta materiāliem, šķembām. "Attiecīgi „Latvijas Dzelzceļš” plāno vērsties TNT aģentūrā un tad ir jādomā par Eiropas līdzfinansējuma palielināšanu. Gadījumā, ja arī Eiropas Komisija piekritīs tam, tad jādomā, kādā veidā būtu nacionālais finansējums - jāmēģina dabūt kādus līdzekļus no valsts budžeta vai arī „Latvijas Dzelzceļš” būs ar mieru pats līdzfinansēt,” norādīja Eiduks.
Jau vēstīts, ka sliežu ceļus „Rail Baltica” pirmajā kārtā paredzēts rekonstruēt vairākus gadus - līdz 2015.gadam. Savukārt „Rail Baltica” otrajā kārtā plānots būvēt Eiropas standarta platuma dzelzceļa līniju, kas savienos Tallinu ar Varšavu. Šajā kārtā Latvijā patlaban izsludināts iepirkums tehniskai izpētei.