Sadarbībai ar Japānu pamatā - savstarpēja uzticība

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem.

Ministru prezidents Valdis Dombrovskis kopā ar uzņēmēju delegāciju kopš svētdienas atrodas vizītē pasaules trešajā lielākajā ekonomikā Japānā. Šodien viņš tikās ar premjerministru Šinzo Abi, pārrunājot gan politiskās sadarbības stiprināšanu, gan ekonomisko sakaru attīstīšanu. Japāņu uzņēmējiem piedāvāts ne tikai izmantot Latvijas ostas un dzelzceļus, bet meklēti arī investori nacionālajai lidsabiedrībai „airBatlic”. Kaut gan sakari ir dibināti un japāņi ir ieinteresēti, aviokompānija norāda, ka par konkrētām investīcijām pagaidām ir pāragri runāt - vispirms jāiekaro uzticība.

Premjerministra Valda Dombrovska vizītes ietvaros Japānā notika sarunas arī par potenciālu investoru piesaisti Latvijas nacionālajai aviokompānijai „airBaltic”. Konkrētāk, premjers un „airBaltic” pārstāvji tikās ar divu lielāko Japānas aviosabiedrību- "All Nippon Airways" un "Japan Airlines" vadībām.

Kā „Latvijas Radio” no Tokijas pastāstīja „airBaltic” padomes loceklis Kaspars Briškens, Japānas puse iepazīstināta ar Latvijas oficiāli formulēto priekšlikumu, ka tiek meklēts stratēģisks partneris, kas varētu veicināt „airBaltic” ilgtermiņa attīstību. Viņš arī norādīja, kas tieši Japānas lielākajām aviokompānijām tiek piedāvāts: „Īpaši attiecībā uz ne-ES pārvadātājiem pieturamies pie formulas, kad tiek piedāvāta pakete līdz 50% akciju mīnus viena akcija. Šajā gadījumā, protams, lai „airBaltic” saglabātu ES pārvadātāja statusu, un gūtu visas priekšrocības, ko šis statuss sniedz- nodrošinot brīvu pieeju ES tirgum, un to valstu tirgum, kam ir „brīvo debesu” līgumi ar ES.”

Par konkrētām summām un paketes novērtējumiem vēl netika runāts, uzsvēra Briškens, piebilstot, ka tas noteikti būtu pāragri. Viņš norādīja, ka Japānā ciešas biznesa attiecības neveidojas ātri, savstarpējās uzticēšanās nozīme ir izšķiroša, tādēļ jāgaida.

„Ņemot vērā tradicionālo Japānas tirgu, šāda veida kontaktu veidošana var ilgt mēnešiem ilgi. Tajā pašā laikā ir svarīgi saprast, ka viens no izšķirošajiem sekmīgas sadarbības priekšnoteikumiem sadarbībā ar Japānu ir savstarpējās uzticības iekarošana un izveidošana. Tādēļ mēs varētu uzskatīt, ka šobrīd mēs esam šo attiecību veidošanas sākumstadijā, un ir ļoti būtiski veidot tieši savstarpējo uzticību,” skaidro Briškens.

Tādēļ mērķis ir vispirms sākt ar, piemērām, čarterlidojumiem starp Japānu un Latviju, kas būtu pamats turpmākai sadarbībai. Briškens stāsta, ka 2009. gadā "Japan Airlines" realizēja divus tūrisma čārterreisus, taču, iestājoties ekonomiskajai krīzei, šie lidojumi netika turpināti. Tomēr tagad Japānas aviācijas tirgus pakāpeniski iziet no krīzes, aviokompānijas ir arvien vairāk interesētas par iespējām paplašināt darbību Eiropā.

„Protams, lai veicinātu sadarbību ar šiem Japānas pārvadātājiem, kas, nenoliedzami, ir būtiski spēlētāji gan Āzijas, gan pasaules aviācijā, mums ir jāstrādā pakāpeniski un strukturēti. Jāiegūst uzticība, jāpierāda sadarbība praksē. Sākot ar čarterpārvadājumiem, varbūt arī tiešiem pārvadājumiem. Sadarbojoties šīm Japānas aviokompānijām ar „airBaltic”, tai skaitā veidojot sinerģiju starp abu aviokompāniju lidojumu tīkliem. Ja šī sadarbība nes augļus, tad mēs jau varam runāt par konkrētākām lietām un investīciju iespējām,” stāsta Briškens.

Viņš cer, ka čarterreisi no Japānas un Latviju varētu būt jau šovasar. Bet, lai to realizētu, ir jāveicina Latvijas atpazīstamība, lai piesaistītu japāņu tūristus. Piemēram, gan Dziesmu un deju svētki, gan nākamgad Rīga kā Eiropas kultūras galvaspilsēta tam var būt labs atspēriena punkts.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti