Sadaļas Sadaļas

Panorāma

Panorāma

Panorāma

Ielu remonti – ģenerālprokuratūrā

Lidosta – Rīgas centrs ar taksi – 67 eiro?

Rīgas lidostā sūdzas par dārgiem «takšiem» – par braucienu prasīti pat 67 eiro

67 eiro ir līdz šim lielākā summa, ko kāds taksometra vadītājs pieprasījis tūristam par braucienu no lidostas uz viesnīcu Rīgas centrā. Lidosta saņem aizvien vairāk sūdzību par nepamatoti lieliem rēķiniem, ko nekaunīgi vadītāji pieprasa braucējiem. Nu jau vairāk nekā mēnesi taksometru pakalpojumus tur var sniegt ikviens. Tikmēr arī paši vadītāji uzsver, ka tagad autostāvvietā valda juceklis. Regulāri lūst samaksas automāti. Bet pasažieri, kuriem jābrauc vien daži kilometri, paliek bešā.

Kopš koši zaļo taksometru rindu ir pašķaidījušas arī citas krāsas mašīnas, lidostā atkal radušās problēmas, par ko kādu laiku bijām jau aizmirsuši. Tostarp pārāk augstas cenas, lai nokļūtu pilsētas centrā. 

"Maksimālā summa bijusi 67 eiro no lidostas uz viesnīcu  "Latvija". To pateica lidostas darbinieki. Tūristi arī (..). Mēs vedam viņus atpakaļ no viesnīcām un viņi arī brīnās, kāpēc prasa 13, 14 eiro, bet uz turieni viņi aizbrauca par 25 eiro," teica zaļo "takšu" "Baltic Taxi" vadītājs Jānis.

Kāds tūrists no Lielbritānijas stāstīja, ka viņam par braucienu no lidostas uz Vecrīgu paprasīti 12 eiro. Kāds cits tūrists gan bija skeptisks par taksista piedāvājumu: "Kā mēs varam būt droši? Viņš tagad saka 12 eiro, bet beigās paprasīs 60 eiro."

Lidosta saņēmusi sūdzības par 40 un 50 eiro lieliem taksometru rēķiniem, braucot uz pilsētas centru. Taču identificēt vainīgos neesot iespējams. Tagad pakalpojumus var sniegt ikviens, kas izņēmis Mārupes licenci.

"Kad šajā zonā bija caurlaižu režīms, mēs varējām identificēt katru taksometru un šoferi. Saņemot sūdzību, varējām konstatēt, kurš taksometrs, šoferis ir pieļāvis kaut kādu pārkāpumu, kļūdu vai nepilnību. Varējām uzreiz par to ziņot uzņēmuma vadītājam un attiecīgi norādīt, lai šādi gadījumi vairs neatkārtotos. Tagad mums šāda mehānisma diemžēl vairs nav. Šeit var sniegt pakalpojumus jebkurš taksometrs, un mēs viņus nevaram izkontrolēt," atzina lidostas "Rīga" pārstāve Laura Karnīte.

Otra problēma, par ko sūdzas pasažieri – ja jābrauc tuvu lidostai, šoferis vienkārši atsaka braucienu. "Atsakās vest pasažierus, ja brauciens ir tuvu, piemēram, kaut kur tepat uz Mārupi vai uz Pārdaugavu. Tad vienkārši taksometra pakalpojumu sniedzējs atbild, ka viņš nevedīs, jo tas ir pārāk tuvu un viņam nav izdevīgi," zināja teikt lidostas pārstāve.

Tikmēr tagad "takšu" vadītāji veido vienotu rindu ar ikvienu, kam jāmaksā par stāvvietu un pie automāta ir drūzma. "Diezgan dramatiski mums te klājas. Aparāti nestrādā. (..) Rindas veidojas, netiekam ne iekšā, ne ārā normāli (..). Dažbrīd ir ļoti sarežģīti. Es domāju, ka arī klientam ir ļoti neērti," atzina taksometra vadītāja Solvita.

Lidostā atzīst, ka stāvvietās esošie samaksas automāti nav paredzēti tik lielam lietotāju skaitam un regulāri lūst. Samaksu iespējams veikt arī ar mobilo aplikāciju, un daudzi vadītāji to jau izmanto.

Tāpat plānots izvietot informatīvus stendus, kas brīdinātu pasažierus nepārmaksāt par braucienu. Citi vadītāji gan apgalvo, ka, kopš lidosta atvērta ikvienam, viss esot kārtībā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt