Igna Deguta pieredze
- Degutis uzsāka darbu pie "Rail Baltica" projekta kā finanšu direktors un valdes loceklis "RB Rail" 2017.gada jūnijā. Viņš ir projektu vadības eksperts ar plašu pieredzi finanšu ekonomikā, ieskaitot saimnieciskā pamatojuma izpēti, finanšu modeļu attīstību un līgumsarunu vešanu projektos ar nacionālu un reģionālu stratēģisku nozīmi.
- Pirms darba "RB Rail" Degutis piesaistīja finansējumu atkritumu koģenerācijas, kā arī biomasas apvienotās siltuma un enerģijas stacijām Viļņā un Kauņā, strādājot par Finanšu direktoru "Vilniaus kogeneracinė jėgainė" un projektu vadītāju "Lietuvos Energija" grupā, kas ir lielākais enerģētikas uzņēmums Lietuvā.
- Degutis vadījis ekonomikas nodaļu uzņēmumā "Klaipedos Nafta" un bija atbildīgs par LNG Termināļa ieviešanu, finansēšanu un tiesisko aspektu ievērošanu. Tāpat viņš ir strādājis uzņēmumā "Ernst & Young" kā procesu un risku vadības konsultants Viļņā un Rīgā.
- Degutis ir Baltijas Korporatīvās pārvaldības institūta (BICG) programmu "Profesionāls valdes loceklis" absolvents. Degutim ir maģistra grāds finanšu ekonomikā no ISM Vadības un ekonomikas universitātes Viļņā, Lietuvā.
Avots: "RB Rail"
"Pašreizējā prioritāte ir nodrošināt iesākto projekta aktivitāšu sekmīgu virzību. Pirmkārt, kopuzņēmums turpina "Rail Baltica" līnijas būvprojektēšanas darbu sagatavošanu visās trijās valstīs.
Pirmajā iepirkumu posmā būvprojekta izstrādei Lietuvā un Igaunijā konkursā katrā no valstīm kvalificējušies seši uzņēmumi no Eiropas, kas gatavo savus piedāvājumus," Degutis komentē kopuzņēmuma turpmākos plānus.
Viņš arī aicina piegādātājus, tāpat kā līdz šim, aktīvi piedalīties "RB Rail" rīkotajos iepirkumos. Līdz gada beigām tiks izsludināti vairāk nekā 26 iepirkumi, savukārt 2019.gadā plānoti aptuveni 60 iepirkumi gan "Rail Baltica" projektā, gan nacionālo institūciju ietvaros.
Degutis uzsver arī kopuzņēmuma divu gadu budžeta un ilgtermiņa finansēšanas modeļa apstiprināšanas nozīmi, piebilstot, ka tas ir arī priekšnoteikums, lai pieteiktos un saņemtu turpmāko "Rail Baltica" projektam nepieciešamo Eiropas Komisijas līdzfinansējumu 85% apmērā no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) fondiem.
"Trešā, bet ne mazāk svarīgā prioritāte ir ilgtermiņa "Rail Baltica" biznesa un operacionālā plāna, kā arī infrastruktūras pārvaldības modeļa pabeigšana, lai pilnībā noslēgtu projekta plānošanas posmu un liktu pamatu projekta panākumiem," atzīmē "RB Rail" pagaidu izpilddirektors.
KONTEKSTS:
AS “RB Rail” ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas tika izveidots, lai īstenotu “Rail Baltica” projektu – dzelzceļa infrastruktūras projektu Baltijā. “RB Rail” ir centrālais “Rail Baltica” projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija.
“Rail Baltica” projekts paredz izbūvēt ātrvilciena dzelzceļa līnijas infrastruktūru no Tallinas līdz Lietuvas/Polijas robežai. Tās izbūve plānota no 2021.gada līdz 2026.gadam.