Rīta Panorāma

Intervija ar Ingu Račinsku un Voldemāru Spuņģi

Rīta Panorāma

Humorroka grupai «Pirmais kurss» singls «Sekotājs»

Latvijā radītu «Plug-in» izmanto 350 000 cilvēku visā pasaulē

Latvijā radītu interneta datu ieguves rīku izmanto 350 000 cilvēku visā pasaulē

Mārtiņš Balodis pabeidza studijas universitātē un uzreiz nodibināja informācijas tehnoloģiju uzņēmumu “WebScraper”, kura apgrozījums nu jau katru mēnesi sasniedz 25 000 eiro. Uzņēmums piedāvā klientiem ērtā veidā automatizēti iegūt datus no dažādām mājaslapām.   

“Mēs izstrādājam risinājumus, kas ļauj automatizētā veidā no mājaslapām iegūt datus. Šis risinājums apmeklē mājaslapas, iziet tām cauri, un pēc tam tabulas formātā lietotājs iegūst šos datus,” skaidroja  “WebScraper” dibinātājs Mārtiņš Balodis.

Programmētājs Mārtiņš Balodis 2017. gadā izveidoja uzņēmumu, kas piedāvā šāda veida pakalpojumu, un lielākā daļa viņa klientu ir dažādi ASV informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmumi.

“Galvenie lietotāji ir dažādi IT uzņēmumi, kas piedāvā pakalpojumus, kas balstīti uz interneta datiem. Piemēram, cenu salīdzināšana, lidojumu meklēšana. Ir cilvēki, kuriem interesē šie dati, lai analizētu tirgus svārstības vai meklētu kādus īpašus cenu piedāvājumus, piemēram, nekustamo īpašumu tirgū vai autotirgū, vai akcijās,” stāstīja Balodis.

Mārtiņam Balodim tas viss sākās kā hobijs, studējot universitātē. Mācību procesa laikā viņam bija jāsavāc dati no 100 dažādām mājaslapām par Latvijas politiku. Viņš izstrādāja risinājumu un saprata, ka tas būs noderīgs arī citiem.

 “Es to ieliku “Chrome” veikalā. Vienā brīdī ļoti sāka augt lietotāju skaits, cilvēki bija priecīgi, rakstīja labas atsauksmes,” atcerējās Mārtiņš Balodis.

Tas ir bezmaksas pakalpojums, kuru šobrīd izmanto jau 350 000 cilvēku visā pasaulē.

Beidzot augstskolu, Mārtiņš uzreiz nodibināja savu uzņēmumu, piedāvājot daudz attīstītākus un individuāli piemērotākus maksas pakalpojumus biznesa cilvēkiem. Šobrīd viņš savā kompānijā nodarbina jau septiņus cilvēkus.

“Sākums nebija viegls, bija 200 dolāri mēnesī apgrozījums, tagad ir 25 000. Diezgan liela starpība,” atzina Mārtiņš Balodis.

Viņa uzņēmumam Latvijā praktiski klientu nav, bet divu gadu laikā viņam ir izdevies atrast interesentus par savu produktu visur pasaulē.  

“Es pat teiktu, ka ir prātīgi taisīt produktu šeit, bet pārdot Amerikā vai tur, kur ir liela pirktspēja. Tur var taisīt mazu nišas produktu, kuram Amerikā jebkurā gadījumā būs tik daudz lietotāju, ka pat nišas produkts būs ļoti pelnošs,” sacīja Mārtiņš Balodis.

Viņš ir parādījis, ka nav svarīgi, kurā valstī tu dzīvo un veido biznesu, mūsdienās tam vairs nav nozīmes, ja vien tavs pakalpojums ir nepieciešams klientiem ārvalstīs.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti