Jau kopš decembra Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcā ir pārtraukta vairāku pasūtījumu izpildīšana, kā arī darbinieki strādā nepilnu darba nedēļu. Pērn rūpnīcas vadība ir ieguldījusi 5 miljonus eiro jauno iekārtu iegādē ar mērķi diversificēt eksporta tirgus, taču atrast jaunus sadarbības partnerus pagaidām nav izdevies. Par darbinieku atlaišanu uzņēmuma vadība šobrīd klusē, taču situācija ir saspringta.
„Būsim godīgi, ka šī iespēja pastāv vienmēr. Šodien mēs meklējam pietiekami daudz apjomu, lai nopelnītu, lai visi cilvēki varētu strādāt, bet - kas būs rīt, es nevaru pateikt,” saka rūpnīcas valdes priekšsēdētāja Natālija Petrova.
Satiksmes ministrs Anrijs Matīss uzsver, ka no savas puses ministrija ir gatava palīdzēt lokomotīvju rūpnīcas vadībai nodibināt darba kontaktus ar Rietumu partneriem, kas ir ministrijas redzeslokā. Šo jautājumu ministra padomnieks Kaspars Briškens jau ir pārrunājis ar uzņēmuma vadību.
„Esmu apņēmības pilns tuvākā mēneša laika organizēt vizīti, kuras ietvaros gan rūpnīcas pārstāvji, gan sadarbības partneri, gan ministrijas pārstāvji kopīgi tiksies un runās par konkrētiem tālākiem soļiem projekta attīstībā,” sola Briškens.
Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca ir lielākais darba devējs visā Latgales reģionā, un tajā nodarbināti vairāk nekā 1000 darbinieku. Tā ir vienīgā Baltijā, kas veic pilnu ritošā sastāva remontu vienuviet; 80 % peļņas tā gūst tieši no lokomotīvju remontiem.