Aviokompānija «SmartLynx» samazina čarterlidojumu kapacitāti un koncentrēsies uz pamatbiznesa modeli

Latvijā bāzētā aviokompānija SIA "SmartLynx Airlines" kopš šī gada 1. maija vairs nepiedāvā čarterlidojumus no Baltijas valstīm, tā vietā koncentrēsies uz savu pamatbiznesu – gaisa kuģu apkalpes, apkopes un apdrošināšanas (ACMI) pakalpojumiem, sarunā ar portālu LSM.lv sacīja "SmartLynx Airlines" izpilddirektors Edvins Demeņus. 

"Mēs redzam, ka šobrīd aviācijas nozarē pieaug pieprasījums tieši pēc ACMI pakalpojumiem. Tas ir saistīts gan ar lidaparātu tehniskām problēmām, ar kurām joprojām saskaras aviokompānijas, gan ar jaunu gaisa kuģu ierobežoto pieejamību tirgū un kavētajām piegādēm," norādīja Demeņus. Viņš arī akcentēja to, ka arvien vairāk aviokompāniju arvien vairāk rēķinās ar ACMI kapacitāti ilgtermiņa plānošanā un uztver to kā daļu no biznesa attīstības stratēģijas.  

Čarterlidojumu iespēja saglabāsies, bet ar samazinātu kapacitāti

Uzņēmuma fokusa maiņa un atgriešanās pie pamatbiznesa bija rezultāts čarterlidojumu skaita samazināšanās tendencei un, piemēram, pēdējo divu gadu laikā čarterlidojumu skaits nav pārsniedzis 10% no aviokompānijas veiktā kopējā lidojumu skaita. Pēdējos gados uzņēmums mērķtiecīgi strādājis pie tā, lai pārvirzītu resursus tieši uz ACMI plānu.

Vienlaikus Demeņus norāda, ka, neskatoties uz koncentrēšanos uz pamatbiznesu, lidsabiedrība piedāvās čarterlidojumu pakalpojumus tūroperatoriem, bet tie būs ar samazinātu kapacitāti. 

Uzņēmumā arī norāda, ka pašlaik, neskatoties uz to, ka konkurence tūroperatoru jomā ir diezgan liela, uzņēmums visus klientus iegūt nevar. "Ja mums ir tikai daļa no operatoriem, tad izmantošanas jauda nav liela. Mēs pārdodam stundas, kurās lidmašīna lido. Šajā gadījumā mēs redzam, ka mūsu pakalpojuma izmantošana citviet Eiropā vai pat citā kontinentā var būt divas reizes ienesīgāka," sacīja Demeņus.

Viens no lielākajiem uzņēmuma klientiem šobrīd ir Indijas zemo cenu lidsabiedrība "Indi Go". Starp starptautiskajiem partneriem ir arī tādas kompānijās kā kurjerpakalpojumu uzņēmums "DHL", lidsabiedrība "TUI" un citas. 

Starp centieniem palielināt floti un lidmašīnas "darba stundas"

Aviokompānijas pārsvarā cenšas veidot floti no viena modeļa lidmašīnām, ja vien to darbības stratēģija neparedz tālsatiksmes reisus. Viena modeļa flote ļauj lidsabiedrībai ne tikai optimizēt izmaksas, bet arī vienkāršot apkalpju apmācību procesus. Ņemot vērā globālās problēmas ar ASV aviobūves giganta "Boeing" ražošanas kvalitātes pārraudzības problēmām, kas novedis pie lidmašīnu piegādes termiņu pagarināšanas, "SmartLynx" pašlaik piesardzīgi runā par nākotnes plāniem, kas attiecas uz flotes palielināšanu ar jauniem lidmašīnu modeļiem.

"Pašlaik mums ir viena no daudzveidīgākajām flotēm ACMI nozarē. Šobrīd mūsu flotē ir 69 gan šaura, gan plata korpusa gaisa kuģi: "Airbus A320", "A330" un "Boeing 737 MAX8". Tāpat mums ir kravas lidmašīnas, piemēram, "Airbus A321F". Nākamgad plāns ir floti vēl palielināt, taču tas būs tiešā mērā atkarīgs no lidaparātu pieejamības tirgū," sacīja Demeņus. 

Vienlaikus viņš norādīja, ka kompānijas mērķis ir censties palielināt ne tikai lidmašīnu flotes lielumu, bet arī palielināt stundu skaitu, cik viena lidmašīna mēnesī lido, bet šo mērķi nevar sasniegt blīvajā Baltijas tirgū. Viens no veidiem, kā šo izdarīt, ir veikt garākus lidojumus, un to varētu palīdzēt veikt ASV Federālās Aviācijas Administrācijas (FAA) piešķirtais 1. kategorijas statuss. Atgādināsim, ka šis statuss Latvijā reģistrētiem gaisa kuģu ekspluatantiem dod tiesības veikt komerclidojumus uz ASV lidlaukiem.

"Mūsu galvenais uzdevums ir nodrošināt, lai mūsu flote pēc iespējas vairāk atrodas gaisā un, protams, tālie lidojumi ir viens veids, kā to panākt – uz kurieni, tas ir atkarīgs no mūsu klientu vajadzībām un pieejamās infrastruktūras.

FAA audits un sniegtā atzinība arī norāda uz nākotnes izaugsmes potenciālu Ziemeļamerikas virzienā. Arī mēs plānojam šo situāciju izmantot un esam procesā, lai pavisam drīz varētu iegūt atļauju lidojumiem uz ASV lidlaukiem,"

sacīja "SmartLynx Airlines" izpilddirektors.

Iespējas arī kravas aviācijas jomā

Laikā, kad Covid-19 krīze paralizēja ne tikai cilvēku dzīves visā pasaulē, bet arī mainīja ceļošanas paradumus, teju vienīgās lidmašīnas, kas veica lidojumus, bija kravas aviācijas sektorā. 

"Mēs uzsākām aviokravu pārvadājumus jau pirms pandēmijas laika, nevis atbildot tā brīža pieaugošajam pieprasījumam. Novērtējot "SmartLynx" floti, tas bija loģisks lēmums attīstīt šo biznesa virzienu.

Arī tagad, kad aviokravu pārvadājumi samazinās, mēs joprojām turpinām īstenot savu stratēģiju un esam tikai nedaudz samazinājuši savu darbību šajā segmentā,"

runājot par kravu reisiem sacīja Edvins Demeņus. 

Vienlaikus uzņēmumā notiek darbs pie jaunu kravas maršrutu atvēršanas.  Uzņēmuma izpilddirektors sarunā arī akcentē to, ka "SmartLynx" saredz nākotni aviokravu pārvadājumos un pašlaik tendences norāda uz tirgus izaugsmi nākotnē. 

Tāpat uzņēmums pozitīvi vērtē RIX Rīgas lidostas attīstības plānus, cerot uz to, ka "pieprasījums pēc "SmartLynx" pakalpojumiem arī vietējā tirgū ar laiku palielināsies."

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti