Malaizija turpina izmeklēt lidmašīnas pazušanu; avoti norāda uz prasmīgu pilotu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

 Malaizijas premjerministrs Nadžibs Razaks sestdien paziņoja, ka Malaizija izbeidz pirms nedēļas pazudušās lidmašīnas meklēšanas darbus Dienvidķīnas jūrā pēc tam, kad izmeklētāji norādīja, ka lidmašīna varētu būt mainījusi kursu uz rietumiem, bet tās sakaru aprīkojums apzināti tika izslēgts. Avoti militārajās aprindās arī norādījuši, ka, šķiet, lidmašīnu vadījis prasmīgs pilots, kurš mācēja ievairīties no civilajiem radariem. 

"Mēs izbeidzam savu operāciju Dienvidķīnas jūrā un pārvērtējam mūsu rīcībā esošo resursu izmantojumu," Nadžibs teica žurnālistiem.

Viņš stāstīja, ka izmeklētājiem ir zināms, ka pazudušās Malaizijas nacionālās aviokompānijas "Malaysia Airlines" lidmašīnas ar 239 cilvēkiem sakaru aprīkojums tika apzināti izslēgts un tā pagriezās atpakaļ no maršruta uz Pekinu un lidoja pār Malaiziju.

Nadžibs arī teica, ka varas iestādes pašlaik mēģina izsekot lidmašīnai divos transporta koridoros - ziemeļu koridorā no Kazahstānas un Turkmenistānas robežas līdz Taizemes ziemeļiem, kā arī dienvidu koridorā no Indonēzijas līdz Indijas okeāna dienvidiem.

Malaizijas premjers informēja, ka meklējumu zonas paplašināšana ir veikta saistībā ar jaunākajiem pieejamiem satelīta datiem.

Viņš teica, ka pēdējais satelītu savienojums ar lidmašīnu "Boeing 777" saņemts vairāk nekā sešas ar pusi stundas pēc tās nozušanas no civilās aviācijas radariem 8.marta naktī. Nadžibs paskaidroja, ka šajā laikā lidmašīna mainīja kursu un lidoja atpakaļ pār Malaizijas pussalu uz Indijas okeānu, bet tas izskatījās, "ka kāds lidmašīnā rīkojas apzināti".

Apvienojot jaunākos satelīta datus ar militārā radara datiem, "ar augstu pārliecības līmeni" var teikt, ka lidmašīnas divas automātiskās sakaru sistēmas - lidmašīnas sakaru noteikšanas un ziņošanas sistēma (ACARS) un tās retranslators -  viena pēc otras "tika izslēgtas" pirms lidmašīna sasniedza punktu virs Dienvidķīnas jūras, kur tā pazuda no civilās aviācijas radara.

Pēc tam lidmašīna pagriezās atpakaļ un lidoja rietumu virzienā pār Malaizijas pussalu pirms pagriezās uz ziemeļrietumiem. Izmeklētāji veic aprēķinus par iespējamo lidmašīnas maršrutu pēc tam, kad tika saņemts pēdējais signāls no tās.

Pēc tam, kad tika atslēgts galvenais radars, lidmašīna stundām ilgi lidoja tādā veidā, "kas atbilst apzinātai rīcībai", tomēr nav apstiprināta versija par nolaupīšanu, klāstīja Nadžibs.

"Neskatoties uz plašsaziņas līdzekļu vēstīto, ka lidmašīna tika nolaupīta, es vēlos ļoti skaidri pateikt: mēs vēl izmeklējam visas iespējas par to, kas lika "MH370" novirzīties no sākotnējā kursa," paziņoja Malaizijas valdības vadītājs.

"Ir skaidrs, ka [lidmašīnas reisā] "MH370" meklēšana ir iegājusi jaunā posmā," paziņoja Nadžibs, piebilstot, ka "mēs ceram, ka jaunā informācija ļauj mums pietuvoties lidmašīnas atrašanai".

Pirms premjerministra preses konferences avots Malaizijas militārajās aprindās sacīja, ka valsts militāro radaru dati liecina, ka "Boeing 777" krasi mainīja kursu un devās uz ziemeļrietumiem Indijas okeāna virzienā.

"Tam ir jābūt prasmīgam, zinošam un pašlaik jomā strādājošam pilotam," uzsvēra avots, norādot, ka "viņš zināja, kā izvairīties no civilā radara, šķiet, viņš ir mācījies, kā no tā izvairīties."

Laikraksts "New York Times" vēstīja, ka Malaizijas militārā radara dati liecina, ka lidmašīna vismaz divas reizes mainīja kursu, kā arī vairākkārt mainīja lidošanas augstumu, brīžiem izdarot to ļoti krasi.

Analītiķi norāda, ka visa pieejamā informācija liecina, ka lidmašīnas pazušana ir "kontrolēta, apzināta rīcība, nevis mehāniska kļūme".

Lidmašīna  "Boeing 777-200" ar 227 pasažieriem un 12 apkalpes locekļiem bija ceļā no Malaizijas  galvaspilsētas Kualalumpuras uz Ķīnas galvaspilsētu Pekinu, kad ar to pārtrūka sakari. Tas notika sestdien pulksten 2.40 pēc vietējā laika (piektdien 23.40 pēc Latvijas laika) virs Dienvidķīnas jūras netālu no Vjetnamas dienvidu provinces Kamau neilgi pirms tam, kad aviolainerim bija paredzēts pāriet Vjetnamas Hošiminas lidojumu kontrolcentra atbildības zonā.

Varas iestādes, lidsabiedrība, pasažieru tuvinieki un visa aviācijas industrija ir neizpratnē, kā tik milzīga lidmašīna  varēja pazust bez pēdām. Malaizija  tiek kritizēta par lidmašīnas  meklēšanas haotiskumu.

Meklēšanas darbos ir iesaistījušies 14 valstu pārstāvji.

Lidmašīnas tehniskais stāvoklis ir bijis ļoti labs, bet lidsabiedrība ir uzskatāma par drošu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti