Krastā nogādā pirmos “AirAsia” katastrofas upurus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Pirmās bojāgājušo “AirAsia” pasažieru mirstīgās atliekas no lidmašīnas avārijas vietas nogādātas lidostā Indonēzijā. No tuviniekiem lūgti DNS paraugi, lai palīdzētu identificēt traģiskā nelaimes gadījuma upurus. Tikmēr lidmašīnas avarēšanas apstākļi joprojām tiek noskaidroti.

Pirmie zārki ar cilvēku mirstīgajām atliekām no liktenīgā lidsabiedrības “AirAsia” reisa nogādātas Surabajas pilsētas lidostā – tieši no turienes lidmašīna “Airbus320” pacēlās, taču tā arī savu galamērķi – Singapūru - nesasniedza. Gaidāms, ka visus traģēdijas upurus atrast būs grūti, ņemot vērā, ka lidmašīna iekrita okeānā un glābšanas dienestu darbu no jauna apgrūtina sliktie laika apstākļi – spēcīgie vēji un līdz pat diviem metriem augsti viļņi. Pagaidām kopumā atrastajiem septiņiem cilvēkiem tiks veiktas DNS analīzes, lai apstiprinātu viņu identitāti. Faktiski vairs nav cerību, kā kāds ir izdzīvojis no 162 lidmašīnā esošajiem cilvēkiem, viņu vidū bija 17 bērni un viens zīdainis.

„Mēs jau esam saņēmuši divu cilvēku mirstīgās atliekas – vienas sievietes un viena pusaudža. Tagad mūsu komanda mēģinās tās identificēt, un pēc tam mēs paziņosim par rezultātiem. Pagaidām neko komentēt vēl nevaram. Nevaram arī pateikt, cik ilgi pārbaudes tiks veiktas, taču darām, ko varam,” saka Džavas ziemeļu policijas priekšnieks Nbudijono Marss.

Jaunā gada svinību vietā Austrumjavas salā izsludināta sēru diena. Pagaidām vēl nav atrasta lidmašīnas fizelāža, taču pamanīti bojāgājušie un bagāža, kā arī vairākas lidmašīnas atlūzas. Komunikācija ar lidaparātu neilgi pēc tam, kad pilots lūdza atļauju pacelties virs vētras mākoņiem, liekot domāt, ka tad arī notika avārija.

Indijas okeānā šā gada martā ceļā uz Pekinu pazuda arī “Malaysia Airlines” lidmašīna, kura joprojām nav atrasta, taču līdzības ar jaunāko katastrofu vairāk tiek saskatītas ar 2009. gadā Atlantijas okeānā avarējušo “ Air France” lidmašīnu, kas pacēlās no Brazīlijas un arī avarēja vētras laikā.

Toreiz pēc ilgstošas meklēšanas gandrīz divus gadus pēc avārijas tika atrastas lidmašīnas melnās kastes un tika noskaidrots, ka, mēģinot izvairīties no vētras, arī šī lidmašīna pacēlās augstāk virs mākoņiem. Lidmašīnas indikatori aizsala un autopilots atslēdzās, neļaujot pilotiem izprast lidmašīnas pozīciju un ātrumu. Tiek uzskatīts, ka līdzīgs liktenis varēja piemeklēt arī “AirAsia” lidmašīnu, iespējams arī, ka bijusi problēma ar pietiekamu skābekļa piegādi lidmašīnas dzinējiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti