Īpašu aktualitāti šis jauninājums ieguvis pēc decembra beigās notikušās “AirAsia” lidmašīnas katastrofas un sarežģītajiem “melno kastu” meklējumiem jūras dzelmē.
Ar jaunās sistēmas palīdzību “melnās kastes” avārijas gadījumā tiks izmestas no lidaparāta. Ar jaunajām iekārtām “Airbus” sākotnēji plāno aprīkot tālās satiksmes pasažieru lainerus. Vēlāk tā varētu tikt izmantota visās kompānijas lidmašīnās.
Jau pagājušā gada beigās kompānijas plānus ir akceptējusi Eiropas Gaisa transporta drošības aģentūra.
Šāda tehnoloģija jau tiek izmantota militārajās lidmašīnās, taču civilās lidmašīnas ar to nav aprīkotas, jo lielāka daļa katastrofu notikušas virs zemes, kur „melnās kastes” ir salīdzinoši vienkārši atrast.
Jau vēstīts, ka 28.decembrī zemo cenu aviosabiedrības pasažieru lidmašīna „AirAsia” ar 162 cilvēkiem izlidoja no Surabajas lidostas un bija ceļā uz Singapūru. Drīz pēc pacelšanās pilots lūdza atļauju lidot augstāk, lai izvairītos no sliktiem laika apstākļiem. Savukārt stundu pēc pacelšanās pasažieru lidmašīna pazuda no radariem tieši virs Javas jūras.
Tieši sliktos laikapstākļus kā vienu no iespējamiem avārijas iemesliem ir minējusi Indonēzijas meteoroloģiskā aģentūra. Tā ir izvirzījusi pieņēmumu, ka lidmašīna ir ielidojusi vētras mākoņos, kas ietekmējis lidmašīnas dzinēju darbību, jo tie ir apledojuši, kas savukārt ir novedis pie lidmašīnas avārijas.